Börjar jobba igen...

På måndag ska jag börja jobba igen - i Degerfors. På samma arbetsplats som förut men den här gången är det ett sexveckorsvikariat och anställningen är i kommunen och inte i bemanningsföretag.

Att ha femtontimmarsbarn är det jobbigaste jag varit med om... Att ha barnen helt hemma eller att jobba och ha dem på dagis är mycket enklare. Femtontimmarsvarianten är urjobbig. Men utan den skulle man ju få skola in flera gånger och kanske förlora platsen... och Liv och Sonja vill gå på dagis. Torsten slipper gärna men trivs när han är där.

Vi har efter moget övervägande bestämt oss för att vi vill att Liv och Sonja ska få gå på samma avdelning även när de lämnar småbarnsavdelningen. Det lär dröja för det är överfullt på syskonavdelningarna. Skulle tro att augusti blir inskolning där. Då är våra tjejer stora...

Torsten ska börja skolas in på särskolan i april. Det ska bli spännande och jag hoppas att hab kommer att kunna hjälpa oss att övertyga skolan om att han ska ha fritids där han går i skolan istället för där vi bor.

Kommentarer
Postat av: ingrid

grattis till jobbet anna, även om det bara är ett kortare vikariat. I dessa dåliga tider är det ett stort plus. Många i mina barns klass(stoffe o iza´s) har föräldrar som nu mister jobbet helt. Fasta jobb som de haft länge.

så lycka till

2009-01-10 @ 01:35:56
Postat av: Monica

Lycka till från mig med!

Postat av: Ellen

Lykke til! Håper Torsten kommer til å trives på skolen!



Vi flytter til sommeren, og jeg er så spent på hvordan det skal gå med sønnen vår på ny skole. Enda er det ikke i orden med assistent her vi bor nå, og ikke har han fått individuell opplæringsplan heller... Men han har det likevel bra her med en flott lærer!! Overganger er alltid ekstra kristisk når man har barn som trenger litt ekstra...



Klem!

2009-01-10 @ 21:06:35
Postat av: johannapannan

men åh vad skönt att du fått ett jobb ju. Lycka till med allt.!! och ja. det där med att ha femtontimmarsbarn är jobbigt. Dock beror det kanske lite på vilka tider man har? Jag tycker det funkar bra att ha våra 15-timmar.. då får de leka med sina fsk-kompisar också och inte bara vara hemma med mamman. ;-)

Iaf.

och jag hoppas att det löser sig med T. klart han ska ha fritids där han går! borde väl alla förstå?

all lycka till!! kramis

2009-01-11 @ 21:34:54
URL: http://johannapanna146.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback