Oldie

Har tänkt skriva om det här med ålder ett tag... Det är en sak som uppehåller mig mycket just nu. Jag har blivit så gammal på kort tid. Alltså åren spelar mig ingen roll. De känns bara konstiga. Man har olika föreställningar om hur man ska vara i en viss ålder och det stämmer ju aldrig. Så är det nog för alla. Nej, det är att jag plötsligt blivit så gammal till utseendet. Jag har alltid sett så ung ut. Som femtonåring såg jag ut som tolv och jag fick visa legitimation på Systembolaget upp till dryga trettio. När jag var i trettioårsåldern trodde ingen att jag var så gammal. Men nu ser jag gammal och sliten ut och känner inte längre igen mig i spegeln. Nu är det ingen som säger: Nämen, är du över fyrtio!! Det är så obehagligt att inte vara överens med sin spegelbild. Jag förstår att det är sex år av sömnbrist som påverkar och förstås det faktum att jag faktiskt är över fyrtio.
image779

Tänk om man hade tid att ta hand om sig. Den här månaden har jag inte ens varit till frissan eftersom jag varit utan pengar sen i juli - akassans kvarnar mal långsamt. Jag anmälde mig 16 juli och idag är det 7 september. Det är min firma som de inte får tillräckligt med uppgifter om. Ändå har jag lämnat in intyg om att jag avvecklade den förra året. Och sist jag var arbetslös fick jag den godkänd som bisyssla. Häromdagen pratade jag med en kvinna där som troligen hade pratat med människor som inte förstod hela dagen och så ringer jag och det brister för henne. Hon var i värsta försvarsläget och så fort jag sa något så gick hon igång. Naturligtvis skulle jag ha bett henne andas djupt och påminna om att jag aldrig ställt de här frågorna förut. De som gjort det var 200 andra personer och de frågade också bara en gång var. Även om vi är korkade så är det inget att bli upprörd för och utan oss skulle hon inte ha det där jobbet. Jag var helt slut efter att ha pratat med henne. Annars har jag bara goda erfarenheter från SKTF:S akassa.

Och som alltid på hösten är det aktuellt med rovdjursdiskussioner: JAG ÄR FÖR VARG OCH BJÖRN!! men är så björnrädd att jag inte törs springa i skogen.

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åldersnoja eller inte...Jag känner så väl igen mig i detta att spegelbilden inte alls stämmer överens med hur gammal jag känner mig! Och när jag tänker 10-20 år tillbaka i tiden på folk som var i min
nuvarande ålder då så kan jag bara inte fatta det! Inuti är jag ju samma person...ja naturligtvis erfarnare och klokare (?), men inte äldre i sinnet!

2007-09-08 @ 10:01:31
Postat av: Kristin

Jag måste säga, för det är faktiskt sant, att jag inte trodde att du är över fyrtio! Jag tycker du är snygg som attan 8-)
Jag känner ibland samma sak, att jag inte hinner ta hand om mig, men kom ihåg att dina barn (och förhoppningsvis din man) tycker att du är den vackraste mamman som finns!!!
Ha det gott!

Postat av: Anna M

Men hej Kristin!! Vad kul att se dig här! Har flytten gått bra? Du ska få en liten peng för den här kommentaren :) Nu ska jag läsa din blogg!!

2007-09-08 @ 21:39:51
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Nickan

Hmmm... Jag blir
lika besviken varje gång jag får handla på systemet utan att visa leg......
Ibland försöker jag se skyldig ut , men inte hjälper det inte...... Fast dom säger ju att livet börjar vid 40, men jag har nog inte förstått det än, på torsdag fyller jag 43, men jag väntar fortfarande.
När blir man vuxen????

2007-09-08 @ 21:49:06
URL: http://Nickanpickan.blogg.se
Postat av: Anna M

Förhoppningsvis aldrig! Jo när man törs vara barnslig är man vuxen.

2007-09-08 @ 21:51:15
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback