Så var man själv igen

... och lite orolig också får jag tillstå... Det är något som inte är bra och inatt fick han feber. Han har blivit ordinerad mjölkfri kost men de ger honom näringsdrycker baserade på mjölkprotein... Kan verkligen kunskaperna vara så dåliga på en kirurgavdelning? Tyvärr blev vi påminda om hur dålig attityd personalen har på avdelningen... För sex år sedan sa vi "aldrig mer", men det hade vi glömt. Jag fick höra hårresande exempel på förödmjukande kommentarer från undersköterskor. Sånt som man inte kan låta passera utan måste tala om för någon. När man är patient - oavsett hur sjuk - är man i en utsatt situation. Man är utlämnad. Många tycker det är svårt att inte klara sig själva och att be om hjälp. Speciellt med intima saker. Att bli bemött respektlöst när man redan befinner sig i en förödmjukande situation... ja, jag vet inte vad jag ska säga... blir så ledsen över att de här människorna finns i vården. Och jag tycker att det är fel att alltid söka felen hos arbetsgivaren. Visst är det så att offentlig sektor är åtstramad och att personalen jobbar under besvärliga förhållanden. Men skulle vi tillåta läkare eller piloter att utöva sina yrken om de inte kunde hantera arbetssituationen? En människa som jobbar inom vården måste helt enkelt hantera stress. Jag har nästan aldrig stött på det här för egen del. Mina vistelser på Centralsjukhuset i Karlstad har bara inneburit positiva möten med underbar personal. Nä, vi korsar nog aldrig länsgränsen igen! (sorry mina vänner som kommer därifrån!!)

Under eftermiddagen kom han hem igen efter tagna prover och nya mediciner. En hel kasse med piller. Och förfärligt ont har han. Och pratat med avdchefen om det dåliga bemötandet hade han gjort. Duktigt! Liv och Sonja hänger i byxbenen på honom och ropar: Pappa! Pappa! men han kan ju inte ta upp dem utan jag får hålla dem medan han kramar dem.

Kommentarer
Postat av: ingrid

ja varför tror du vi går i karlstad med barnen :(
i ett annat landsting än det vi bor i.....
Men vad är det för elaka kommentarer. Låter inget bra alls det. Hoppas hans feber ger mig sig snart.

Postat av: Anna M

Nu är han hemma igen!! Utskriven med en hel arsenal läkemedel.

2007-03-06 @ 15:46:55
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Linda

Sjukvården är ett kapitel för sig. Hoppas han mår bättre snart och blir frisk och stark.

Härliga tjejer som blir så glada när pappa kommer:)

2007-03-06 @ 22:36:22
URL: http://npf.blogg.sen
Postat av: Johanna

Kram & gos till er alla!

"undersköterskan samt skötaren" // Johanna

2007-03-07 @ 10:02:13
URL: http://bruno.webblogg.se
Postat av: Anna M

Fast inte i Kga ;)

2007-03-07 @ 16:54:53
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback