Ingen ljusning i sikte :(

 Pouty Idag var maken på återbesök på sjukhuset för att ta stygnen, men det har läkt så dåligt att det bara sitter ihop av stygnen. Om de tar bort stygnen riskerar han att få upp tarmarna på magen Så nu måste han verkligen ta det lugnt :P Övriga komplikationer hade de inte möjlighet att undersöka just då. Han får åka in speciellt för det senare.

Positivt är väl att de var här från kommunen idag för bostadsanpassning. Vi ska få ett staket runt huset, en värme/rörelsedetektor till spisen och säkerhetsanordning till fönstren i tre rum.

Nu skulle jag vilja skriva något riktigt glatt. Kanske att jag såg ett streck gäss idag. Solen skiner in genom fönstret. Delar av asfalten är torr. Säkra vårtecken...










Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Anna Har varit i Sälen en sväng, det var mkt att läsa här när jag kom tillbaka, det händer saker hela tiden ser jag, kom upp till jobbet och fika nån dag när solen skiner och det är bra,

2007-03-12 @ 18:46:51
Postat av: Karolina (från Aff)

En annan kul grej är att jag lagade din kycklinggryta nedan till middag i dag och det blev verkligen kanongott!! Ajvar relish har jag inte använt tidigare, men det var inte sista gången. Ditt dahl-recept har jag bokat in till senare i veckan :-)

2007-03-12 @ 19:08:38
Postat av: ingrid

Trist att det läkt så dåligt. Men ett stort grattis till bostadsanpassningen o skatta dig lycklig att du bor i rätt kommun. Här säger de som bekant nej till sånt oavsett om man har autism eller inte. Kommer anpassningen snart att bli av?

Postat av: Anna M

Ja Maritha, jag vet att ni var i Sälen. Hoppas ni hade det trevligt! Ska verkligen försöka ta mig upp till jobbet. Det är ju bara några meter.

Karolina, vad kul att kycklingen blev lyckad. jag förundras lite över hur jag kan laga oveg mat utan att smaka och lyckas :)

Ingrid, jag har sagt det hundra gånger: Flytta hit!! Om en månad tror han att vi kommer att få staket. Bl a berättade han om en white board-timstock som är för en hel dag. man gör schema med magneter och den tickar ner timme för timme. Kanon för tonåringar och vuxna med autism. Det finns mycket hjälpmedel bara någon är beredd att betala.

2007-03-12 @ 19:40:12
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: johannapannan

men vad jobbigt!
har inget bra att säga mer än att skicka tusen styrkekramar!

2007-03-12 @ 21:41:11
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Linda

Vad tråkigt att det läker så dåligt. Jag hoppas han frisknar till snart. Men vad bra att ni får bostadsanpassning!

2007-03-13 @ 11:30:32
URL: http://npf.blogg.sen
Postat av: Lindel0u

Jag måste varna dig för rörelsedetektorn.Jag tycker den är rent dålig och vi får dra ur sladden till spisen på natten här. Dels kan ju ungarna sätta på spisen ändå,man skulle ju vilja att det inte gick alls.Står det en stekpanna kvar med matrester i väntan på disk kan det ju fatta eld,det hinner bli rätt varmt ändå.Ungarna kan bränna sig för plattorna blir ju varma innan spisen slår av sig och den slår på sig strax efter det svalnat något. Jag måste springa ut och in ur köket om jag har långkok eller något i ugnen för att spisen inte ska slå av,jag kan inte gå ut med barnen under tiden maten blir klar. Med reservation för att det är en inställningsgrej jag inte förstår mig på,kolla det med killen som kommer hem.Jag skulle helst haft ett gammaldags,en timer som äggklocka på väggen.Man kan ju ställa in att spisen inte ska slå av sig förrens efter en timme för långkokets skull men då blir plattorna å andra sidan gräsligt varma...... Hoppas Ulf blir bättre snart!

2007-03-18 @ 13:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback