Och så bildbombar jag igen :)

Idag har mina barn varit extra gosiga och fina och jag har tagit massor med bilder på dem. Ulf & Erik har varit i Göteborg över dagen så vi har varit själva jag och småttingarna. Vi köpte hämtmat och har bara lekt och haft det trevligt. Liv insisterar på att ha gummistövlar från det att hon vaknar till hon går och lägger sig. Jag tar av dem flera gånger om dagen för att hennes små fötter ska luftas lite, men efter en stund sitter de på igen. Speciellt kul är det att hoppa i badbaljan med dem. Så att de fylls med vatten och det klafsar när hon går. Sonja har börjat kalla Liv för Len och tjatar om henne heeeela tiden. Och så heter farbror Björn Ben. Tihi! Len & Ben. Torsten vaknade och såg på schemat att det var dagis idag och började gråta. Efter att han varit hemma med halsont och feber en vecka blir det en jobbig omställning att gå tillbaka. Jag var tvungen att lova att jag skulle köpa en leksak till honom och ha med när jag hämtade honom. Han fick en bioniclefigur - Kalmah. Nu fattas bara en så har han hela Barraki-serien. När han väl kom till dagis var han jätteglad och hade en bra dag och lekte med M. Eftersom A & J ska sluta och börja skolan till hösten (och det har varit Torstens kompisar) så är det superduperkul att han funnit M som kompis. Torsten blir äldst på avdelningen. Tycker att han nyss var yngst.

Nåväl, här kommer bilderna på älsklingarna:


image626

Kommentarer
Postat av: Lotta, Martina, Wilma och tvillingarna

Jag älskar när du bildbombar. Tänk om du kunde göra det på min hemsida som stirrar så dyter och tom. Ytterligare en kväll när jag inte hann med, nu måste jag gå och lägga mig. Men två snoriga, kan-knappt-andas-barn som bara vill ha mamma är inte lätta att få till sängs.
Ang. mjölkfritt på dagis så är väl det en självklarhet att det ska finnas. Min mamma jobbar på dagis och de har alltid tofuglass i frysen ifall någon som fyller har med glass så måste allergiska barn också få.

Postat av: Anna M

Men då får du ju mina barn på din hemsida ;)Häng lite mindre på SjalBarn så hinner du mer annat. Fast det är ju inte lika roligt. Nu ska jag sussa!

2007-06-26 @ 00:36:59
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Stina

Hej Anna. Ville har inget veckoschema men det verkar så bra. Du har tidigare visat en bild på schemat, kan du inte göra det en gång till, du kan mejla bilden till mig om du vill och får tid. Vad jag önskar att även VIlle hade någon att leka med på förskolan.. Hoppas resurspersonen som kommer i höst kan hjälpa honom på traven och vara delaktig i lek och visa honom..
Han är för gullig din Torsten! Jag blir så berörd när du skriver om honom, så många likheter med min Ville kille...

2007-06-26 @ 08:08:31
Postat av: Anna M

Jag ska mejla dig! Skrutt att ni inte har någon habkontakt än som hjälper er med det här!!

2007-06-26 @ 08:34:59
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Linda (LillaMy)

Nu förstår jag verkligen varför jag alltid önskat mej en tvilling-syster! De är ju totalt underbara tillsammans. Tänk vad härligt att ha en sådan vän genom livet. Söttjejer!!

2007-06-26 @ 09:05:35
URL: http://lillamy.nu
Postat av: Annci

Så härliga de är barnen.
Å tjejerna är jättesöta. :-)

2007-06-26 @ 10:26:07
URL: http://dykis.blogg.se
Postat av: lillkillensmamma

Så otroligt söta de är, dina barn! Sicket pusskalas! (Liv är väl hon med brun klänning och Sonja hon i röd?)
Kul att Torsten har en ny kompis, du ska se att han kommer att trivas med att vara störst!

2007-06-26 @ 10:55:04
Postat av: J's mamma

Vilka söta bilder! Supersöta verkligen!
Jag är övertygad om att det kommer gå jättebra för Torsten att vara äldst! Kul att han börjat leka med M också! :)
Joel är sååå sugen på att börja skolan, han studsar glatt ut till taxin och åker dessutom SJÄLV med taxichauffören upp till skolan för inskolningen... :)

2007-06-26 @ 11:20:10
Postat av: Lotta, Martina, Wilma och tvillingarna

Hänga lite mindre på sjalbarn?? Hmm, jo tanken kommer då och då, det som är bra med att hänga där är att man kan ta en minut här och där, annat måste jag ha mer sammanhängande tid för och vara mer klar i huvuder.

2007-06-26 @ 11:23:38
URL: http://home.koping.net/u6347a/
Postat av: mat-malva

Jösses vilka söta klänningar tjejerna har !!!*lite avis* :)

2007-06-26 @ 12:03:20
URL: http://mat.bloggagratis.se
Postat av: Lotta, Martina, Wilma och tvillingarna

Glömde kommentera... dina barn på min hemsida... ja, men då får jag ju veta om besökarna är vakna eller inte ;)

2007-06-26 @ 13:47:55
URL: http://home.koping.net/u6347a/
Postat av: sissi

helt underbara! Vilka fantastika klänningar du hittat åt töserna! SÅ RETRO! Jag älskar retro! Gillade deras kärleks fulla puss! De är så fina!

2007-06-27 @ 08:09:18
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback