Fiskgryta

Den här rätten lagade jag till hela familjen igår, men eftersom den är ypperlig som barnmat går den för det.

Jag kokade potatis, morötter, purjolök i grönsaksbuljong - jag tycker det blir för mycket fisksmak med fiskbuljong.  Grönsakerna var skurna grovt. Efter att de kokat 5 minuter tillsatte jag fisk som min mabn köpt. Det var Findus som har tre sorters fisk i en förpackning: lax, torsk och sej. Torsk bojkottar jag annars så jag kan inte rekommendera detta. Fy skäms på oss!! För färgen och smaken tillsatte jag lite tomatpuré. Kryddade med salt,svartpeppar, chilipeppar och någon örtkryddblandning som jag hittade i skåpen. Jag hade också en trea havregrädde i. Redde av med maïzena. Det som saknades i den här fiskgrytan var fänkål, men den blev god ändå.

 
Chef 






Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter ju smaskens det där med fisken... det blir det nog imorgon... Tack för alla underbart goda recept!

2007-01-07 @ 20:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback