Senapssås

För någon vecka sedan var jag så sugen på att äta något mer "köttigt" - alltså något med ris/pommes frites/potatis och sås. Jag hade panerade quornfiléer hemma - dem äter jag nästan aldrig - och kokade ris till resten av familjen som skulle äta fläskfilé med currysås. Till sås blev det en riktig rövare: havregrädde och några matskedar fransk senap som var kryddad med chili och vitlök. Den har stått i skåpet och jag har inte känt att jag har ens velat smaka på den. Det här saltades och pepprades lite och så fick det koka ett par minuter till en god - faktiskt - sås.

Kommentarer
Postat av: Helene Nilsson

Tack för ditt meddelande i min blogg. Man tar för givet att alla som läser där känner en innan och utan - men så är det ju inte. När jag blir stor ska jag bli sjuksköterska, och stor kommer jag att bli i juni (hjälp vad skrämmande!)

Postat av: Johanna

Jag anmälde mig till en kurs som Medborgarskolan hade i Karlstad som handlade om att fånga dagen och hitta vägen till livsglädjen, låter lite "flummigt" kanske men här är länken http://www.medborgarskolan.se/templates/pages/CoursePage.aspx?lid=1780&sgid=5&cid=25691_Gustav08

Tyvärr kunde jag inte gå den gången för jag jobbade kväll men det verkade intressant. Blir det någon mer gång ska jag försöka gå på den. Annars finns ju alltid Yoga.. men.. nja.. okej man kan ju testa.

2007-03-02 @ 12:24:17
URL: http://bruno.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback