Tunikor och fin lampa från soptippen

Här är tunikorna:
image721

Lite barnen-Trapp-varning (Sound of Music) med byxorna till, men så har jag nog inte tänkt mig att ha. Jo, nu har jag vant mig och tycker det är superfint med byxor och tunika!!


Och så måste jag få visa den fina lampan som maken kom över på soptippen. Han var där med avfall och stöter på ett par som ska slänga denna lampa som är från femti- eller sextitalet. Helt intakt och sååå fin. De blev jätteglada över att vi ville ha den. Visst är den bara perfekt till vårt hem och IKEAs stockholmsserie?!


Kommentarer
Postat av: mat-malva

Gaaah! Slänga!? Visst är det märkligt hur lite en del saker är värda i någons ögon och så mycket in någon annans... Den passar ju super till stockholmsserien! Grattis till ett kap, eller flera... von trapp-barnen är ju sååå söta :)

Postat av: Anonym

Super supercool lampa!! Jag och Anders var på Ikea nyligen och fastnade för ett fint soffbord i femtiotalsstil och lite av Josek Frank kopia, kanske var ur Stockholmsserien? Grymma kläder du köpt till Loch S!

2007-08-09 @ 21:29:04
Postat av: Anna M

http://tartmamman.blogg.se/1185657469_nytillskott_i_familje.html Här nere finns en bild där mina knäppa ungar lagt sig platt på golvet. där syns bordet.

2007-08-09 @ 22:10:35
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Linda

Har du hört talas om Medhamns loppis;-) Där kan man göra fynd. Typ alla kvinnor i Medhamn hivar alla grejer:-)

2007-08-09 @ 23:37:46
Postat av: Anna M

Vill inte du vara med i Intresseklubben - du medhamnskvinna?

2007-08-09 @ 23:45:20
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

kul med såna fynd.
För 1 år sen var jag med peter på tippen. Vi har en väldigt fin sopsorteringstipp här med olika contrainrar för olika saker osv...(det har man nog överallt nuförtiden)Allafall kom det en kille i 25 årsåldern i en sprillans ny JEEP o när han gick ut skulle han slänga ett element. Jag ropade till han o frågade. Nej han skulle slänga det för han hade redan slängt alla han hade.(hela huset hade han bytt elementen trots att de fungerade).Jag frågade om jag kunde ta det o det fick jag. Sebbe provtryckte det i skolan o numer sitter det i sebbens rum,ett jättefint fullt fungerande element och element ÄR dyra!
Så ibland kan man göra fina fynd. Tror att det finns bild på det i bloggen annars ska jag lägga in ett.

2007-08-10 @ 11:04:21
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jättesnygg lampa!

2007-08-11 @ 10:34:23
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback