Påskmiddag :)

Idag har vi ätit samlade hela familjen för första gången. Torsten har suttit med vid bordet med oss alla för första gången på tre år. Visserligen tillbringade han en ganska stor del av tiden under bordet där han killade oss under fötterna, men det gjorde oss så glada att han satt med. Han var hungrig vid ettiden och jag gav honom mat då. Vid fyra när påskmiddagen skulle avnjutas sa jag till honom att nu dukar jag åt dig här om du vill sitta med och när vi andra satte oss så bad jag honom sätta sig och det gjorde han om än storögt. Rätt var det var satt han och åt prinskorv för glatta livet. Och drack must. Han är så himla glad nuförtiden. För påskgodiset han fått på dagis. För påskägget jag gjort åt honom. För festisen han köpt åt sig själv när vi handlade i torsdags. För bus. För att vi ser på film ihop. För att vi sjunger tillsammans. Ikväll kom kusinen som kan hjälpa honom att döda monster i Svampbob Fyrkant-spelet. Han spelade i två timmar och ville direkt i säng efteråt.
image401

Liv & Sonja fick påskägg med russin, äppelchips och riskakor. De mumsade och åt glatt och hade inte en aning om att det kunde vara annat i äggen  Liv har haft en ganska bra dag - vi tror att hon har ont av sin överrörlighet sen hon började gå och vi ska till barnmottagningen för att få henne undersökt ordentligt den 19 april. Jag ska be om en remiss till ögon också efter som hon springer in i dörrar och möbler i ett. Hon ramlar och slår sig och är ledsen så ofta :( Sonja är för det mesta gladlynt om det inte handlar om att sova då hon blir rent hysterisk. Eller om hon måste skiljas från mig. Mammiga är de alla tre och de här senaste sex, sju veckorna har inte direkt minskat på den varan.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad roligt att Tårtan är glad och vill sitta med er. Eller åtminstone vara med er under bordet. Det är inte fy skam att bli killad på fötterna.
Hoppas Liv får någon hjälp så hon inte har ont av sin överrörlighet.
Ha en fortsatt bra helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback