Lyckad sjalträff

Idag har det varit sjalträff här hos mig. Sjalmammor från när och fjärran (Värmland) dök in kl 11 i förmiddags med bebisar, småbarn eller utan barn. Vi var sammanlagt 10 mammor och jag tror det var nio barn. Torsten och pappa åkte till Mariebergsskogen i Karlstad och tittade på djuren medan alla tanter med sjalar var här. Det var så fint väder att vi kunde sitta ute. Igårkväll bakade jag bullar - assisterad av bullälskande Torsten. Han får inte bullar så ofta eftersom jag måste baka dem mjölkfria åt honom och jag orkar/hinner inte så ofta. I morse skulle han inte ha smörgås utan bullar till frukost :)

Liv och Sonja höll igång hela dagen. De har inte ro att äta när det är mycket folk så innan sjalarna dök upp var Liv fullproppad med gröt och Sonja hade precis ätit en hel banan alldeles själv. Sen fikades det bullar och kakor. Inte blev det någon middagssömn heller på vanlig tid. De var alldeles för uppspelta och glada. När sista sjalaren hade gått vid 14.30 fick de äta mat och sen gick jag på en promenad med dem. Liv somnade på en gång i vagnen och Sonja på armen så att jag fick sjala in henne medan hon sov. De sov en halvtimme och sen var det fullt ös igen. Vi har varit ute hela dagen. Kl sju ikväll fick jag äntligen in dem så att de fick äta kvällsmat, bada och sen sova. men det var väldigt busigt innan de somnade. Pappas snarkningar ljuder från Livs sida...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback