Jag vänjer mig aldrig

vid tanken på att jag är mamma :) Jag trodde i så många år att jag skulle förbli barnlös att jag inte kan få in i huvudet att jag faktiskt är trebarnsmamma på riktigt. När jag fått Torsten och skulle lämna patienthotellet kunde jag inte fatta att jag skulle få ta hem honom. Jag fattar fortfarande inte. Liv & Sonja är lika overkligt mina de med. Ett par gånger om året får jag i alla fall bekräftat att jag verkligen är mamma och det är på utvecklingssamtal och föräldramöten. Jag ÄÄÄÄLSKAR föräldramöten!!! Jag sitter där i egenskap av mamma till världens goaste unge. Det blir på riktigt när jag kommer till de där mötena. Tänk att den ofrivilliga barnlösheten kan sätta såna spår. jag har ju haft barn mer än fem år nu. Jag får nog se till att Liv & Sonja hamnar på olika avdelningar när de klarat av småbarnsavdelningen så att jag får gå på maximalt många möten *s*

Ikväll har jag alltså varit både på utvecklingssamtal och föräldramöte och är mamma ut i fingerspetsarna. När jag kom hem blev Sonja jätteglad, medan Torsten lekt med sin kusin och storebror och inte saknat mig ett dugg. Liv sov förstås. Hon orkar bara vara vaken till 18, och Sonja hade sovit middag sent och ville vara vaken hela natten. Jag knöt in henne i nya sjalen som blir finare och finare ju mer jag tittar på den...

image397

Tidigare på dagen med en riktigt dålig ryggknytning:


Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Detta kan också utvecklas!
Det är dags att skriva ett mail...! När jag hinner... jag har mina föräldrar på besök och i morgon ska vi åka och hämta Emma hos pojkvännen ett antal mil nordösterut...

2007-04-05 @ 20:31:02
Postat av: Ann-Marie

Fl! Denna kommentarer skulle ha varit under det förra inlägget...
Vad gäller detta kan jag bara rekommendera att du passar på och njuta av föräldramöten och utvecklingssamtal så länge du tycker det är kul! Med tiden infinner sig en viss leda..samma saker sägs om och om igen-man har hört det förut och det finns tyvärr SÅ många dåliga föräldramöten , utvecklingssamtal och personer som håller i dessa! Men det finns också glädjande undantag...

2007-04-05 @ 20:36:28
Postat av: Luna

Jag känner likadant. Varje dag känner jag en bubblande tacksamhet över att den där lyckan kunde bli min. Jag vill vara med barnen nästan jämnt. Önskar att jag aldrig behövde jobba!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback