Drömmen om att åldras med värdighet...

...har gått i kras.



De senaste månaderna har jag haft riktigt ont i fötterna, men det onda har tillskrivits min hypothyreos som är ganska instabil så här efter att jag fått barn. De senaste dagarna har det blivit ohållbart och jag haltar kraftigt. Ena foten svullnade upp i torsdags kväll och jag ringde doktorn. Sist en fot svullnade hade jag streptokocker som spridit sig till lederna. Jag fick en akuttid och linkade upp för backen och in till doktorn som känner och klämmer och frågar. Efter en stunds hummande kommer dödsstöten:

Jag tror du har fått gikt!

Hur är det möjligt?! Det är bara gamla farbröder som äter för mycket kött och dricker för mycket sprit som får gikt! PORTVINSTÅ!!!! Jag är kvinna. Inte ens 40 fyllda (fast det är nära nu). Vegetarian. Praktiskt taget nykterist. HUR ÄR DET MÖJLIGT? Jag fick ta ett prov på urinsyra och jag bad labpersonalen fejka provsvaret. Pust och suck!



Nu lämnar vi det pinsamma ämnet och övergår till något trevligare. Vi har äntligen fått upp gardiner i nästan alla fönster och väggarna börjar prydas också. Det ekar inte så mycket längre. Men maken har lagt en bilmatta i vardagsrummet som småttingarna ska leka på och den sticker i ögonen på mig :-(

De är sjuka fortfarande. Vi är inne på tredje veckan nu. Liv och jag var hos en trevlig doktor som tyckte hon var såååå söt. Hon blev lite ledsen men tillät att han lystnade på hjärta och lungor och tittade i öron och hals (nej, tillät gjorde hon nog inte, men fick finna sig). Så länge febern inte blir högre och hostan djupare så är det ingen fara. Vi fick hostmedicin utskriven men herregud, hur får man i bebisar den? Liv råkade svälja sin första dos i ren förskräckelse, men Sonja spottar ut varenda droppe. Och det är ju hon som hostar så hon kräks. Jag längtar efter att de ska bli friska nu, för armarna värker efter att ha burit två niokilosklumpar heeeeeela dagarna

 Fly Swat 






Kommentarer
Postat av: Mika

men stackars små pluttar då! Hoppas ni mår bättre snart!

Gardinerna blev jättefina!

Postat av: Anonym

Hej Anna, Jag tror jag dööör, va blir det, nu får ni väl bli friska snart allihop, vad fint ni har det i huset

2006-10-01 @ 18:40:56
Postat av: maritha

det var jag som skev nyss
Maritha

2006-10-01 @ 18:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback