Andra advent imorgon

och den dag på året då det uppstår flest bränder... Var försiktiga och släck ljusen!!!

Jag sitter här och myser. Alla tre barn sover. Torsten har precis stängt ögonen. Hemligheten bakom Liv och Sonjas tidiga insomnande är att de inte fick sova middag idag. Istället gjorde vi julgodis. Hur lätt är det att motstå nougat, marsipan och smält blockchoklad när man är 2 år? Tur att jag inte har ambitionen att något ska vara kvar. Vi gör det för själva aktivitetens skull. Liv hängde sig över plåten med nydoppade mozartkulor och slickade av chokladen. Precis så gjorde Torsten också när han var lika gammal. Sonja satte sig strategiskt bredvid mig och åt av allt. Hon var heller inte så intresserad av slutreslutatet som syskonen.

Jag har fortfarande inte hittat en julkrubba som skulle klara en säsong i det här hushållet... De som inte var med mig här förra julen kan ju läsa hur det gick då:
Jul 2006 Jag har fått en del tips på bra julkrubbor men jag har ju aldrig tid att shoppa. Ikväll ska jag nog försöka mig på att se på teve... och vika den där tvätten som ligger där och ser provocerande ut.

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vad mysigt! Jag blir lite sugen på att böjra med julgodiset jag med!

Postat av: lillkillensmamma

Det slår mig plötsligt att för ett år sedan kände jag inte dig! Känns jättekonstigt att vi inte känt varandra längre än så, nu håller jag mig ju uppdaterad varenda dag och du har på så sätt blivit bästa väninna. Sådär himla många som finns IRL med vårt liv och bakgrund finns det ju inte ;-) (Århundradets understatement!). Julkrubbebilderna var kul! Torsten verkade gilla den - så länge den fanns;-)
Trevlig andra advent!

2007-12-09 @ 10:49:36
Postat av: Anna M

Visst gör livet tvära kast :) Skulle bara önska att vi hade större möjligheter att ses.

2007-12-09 @ 11:05:13
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback