Jahapp!



Nu har barnen sommarlov. Härligt! Torstens veckoschema visar bara hemmabilder och han ler med heeela ansiktet. Fem veckor ska de vara hemma. Tyvärr har kommunen sagt upp flera som konverterades nu i vår så de har företrädesrätt till vikariaten vilket innebär att situationen på Torstens avdelning blir minst sagt turbulent. Den vikarie som varit där och är väl inarbetad får inte vara kvar och så blir det helt nytt folk - samtidigt som två ur personalen kommer tillbaka efter föräldraledighet. Det kommer inte att bli en kul höst. Och så rekryterar de inte några nya barn till avdelningen. Den kommer att självdö. Jag anar illvilliga planer. Usch! Just nu står vår kommun inte högt i kurs... :(

För att inte tala om LSS-enheten som inte vet vad den gör... suck! Vi blev av med avlösaren i maj förra året och gruppchefen skulle höra av sig till oss så fort han hittade någon lämplig. Månaderna gick och i augusti ringer bedömningshandläggaren och frågar om vi vill söka om insatsen. Jodå det ville vi trots att vi inte hade någon i praktiken. Vi fick ett beslut på sex timmar/vecka igen. Sen hände ingenting... och sen ingenting... För några veckor sedan pratade jag med verksamhetschefen i ett annat ärende och berättade läget och hon pratade med gruppchefen som då meddelar att vi inte längre har någon sån insats. Jag fick också reda på att gruppchefen sagt till de övriga att vi inte längre är intresserade av avlösning... Vad är meningen med det här? Nöta ut oss så att vi inte ska orka kämpa för våra rättigheter? Vad jag egentligen vill säga är Gaah

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja.. och alla ska vara "flexibla" och kunna jobba på alla boenden runtomkring. Nu kommer hemtjänst personalen in och vikarierar inom omsorgen och allt blir hej baberiba..



Verkar som om alla vikarier ska bort och vi ska täcka upp för varandra. Men på sommaren behövs många vikarier men inga finns kvar för vem vill enbart jobba på sommaren när man inte blir inringd annars?



Har du semester nu också? Hoppas du får många fina soliga dagar så du kan ta cykeln med kärra ut på lite turer :)

2008-07-06 @ 23:01:31
Postat av: Anna M

Jag jobbar en vecka till.. Jo man har gjort så där jag jobbar att vissa konverterade inte får en schemarad utan går som resurs och ska täcka upp lite här och där... vilket hoppande. Här i Kristinehamn har man väl erbjudit alla att gå upp i tid och så får de fara runt... ?

Postat av: Johanna

Ja även vi som valde att inte gå upp. "Ringade" turer på schemat och det kan bli var som helst. Blir det ut till Rudskoga servicehem så betalar kommunen taxi. Det blir billigt det.



2008-07-07 @ 09:27:46
Postat av: ullis4

Hej,hittade din blogg för några veckor sen o när lillan sovit middag har jag suttit vid datorn o läst.Blev så inspirerad av dina söta ungar i sjal så i helgen var jag av o köpte en också.Är bara lite sur för att jag inte upptäckt det här med sjalar innan,lillan är 15 mån. så det är lite sent.Vi har provat varje dag o det går bättre o bättre.Ha det så bra!

2008-07-08 @ 16:44:45
Postat av: Anna M

Vad kul Ullis!! Vad glad jag blir! Mina tjejer är ju 2½ år nu och jag bär inte så ofta nu pga av en nackskada... Man kan ju alltid hoppas på fler barn att få bära :)

2008-07-08 @ 17:37:04
URL: http://tartmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback