Julen är här...

image939

Granen är klädd - fast julgransmattan är inte struken än... Torsten tyckte att det skulle vara ljus i stjärnan också... Liv började rycka ner kulor och springa iväg med och ganska snabbt insåg Sonja också det roliga i det - mammas uppmärksamhet - och ganska snart låg granen på golvet... morrande pms:ig mamma väste åt barnen att de skulle hålla sig undan... Vadå barnens högtid?!

Och så har jag tjyvöppnat julklappen från jobbet... Jag åkte till Karlskoga i eftermiddags för att hämta den och för att julshoppa lite. Torsten är det färdighandlat åt. Liv och Sonja behöver några fler grejer. Maken köpte jag åt i Karlskoga. Erik är klar. Syskonbarnen är klara - allihopa.


Julklappen

Jag har löneförhandlat också. Eller jag vet inte vad jag ska kalla det... men effekt fick det i alla fall. Ordentligt! Jag kan i alla fall känna mig mer än nöjd med min insats. Och chefen påstår att jag är värd det... wow! Det är nog inte så illa att vara privatanställd ändå. Och så byter jag fackförening. Lite läskigt är det att inse att jag är privatanställd och kanske kommer att fortsätta vara det. Stora felet är ju den där extra semesterveckan :( Den vill jag förstås ha. I kommunal verksamhet längtar man ju efter fyrtioårsdagen av den anledningen. Nu får jag nöja mig med 25 dagar.  Och det gamla semesteråret som också lever kvar med intjänande.

Jag har förstås köpt julklappar till mig själv också. Två fina velourklänningar (som jag bär över byxorna). En i rött och en i rosa. Båda från www.juliet.se som har såååå fina kläder både till mammor och döttrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback