Åhlens-historien

På begäran ska jag berätta vad som hände en vacker vinterdag i slutet av november 2003 (ändrar från 2004 efter moget övervägande). Jag hade varit på ett läkarbesök i Karlstad på förmiddagen och skulle ta bussen hem och skynda mig tillbaka till jobbet. I väntan på bussen slinker jag in på Åhléns och där hittar jag en jättefin julkalender i form av en gran i trå med små luckor på. luckorna var så små att man på sin höjd kunde peta in en liten chokladpralin :) Den ville jag ha till Torsten!! 1 december skulle infalla under helgen har jag för mig.... Nåväl, jag ställer mig i kön och kikar på klockan. Jag kommer att hinna precis. Det är bara två personer framför mig i kön. Precis när det ska bli min tur byts kassörskan ut och den nya tittar helt förbi mig och börjar expediera en helt annan person. Som inte stod i kön. Jag påkallar uppmärksamhet. Klockan tickar.
- Nej, säger kassörskan, den här kunden har jag hjälpt borta vid tygerna.
- Jamen, jag har stått i kö och väntat på min tur och jag ska med en buss nu.
- Ja, då får du väl komma tillbaka en annan dag.
- Men jag bor ju inte här i Karlstad.
- Vill du ha hjälp kan du gå bort till skivavdelningen. Jag expedierar mina egna kunder.
-  
Open Mouth
Jag insåg att det inte var idé att tjafsa med denna äldre dam som vägrade expediera mig och hastade bort till skivavdelningen bara för att konstatera att kassan där var stängd. Jag fick alltså åka hem utan kalendern. Jag var så frustrerad att det brände under ögonlocken på mig. När jag kom hem meddelade jag Åhléns via mejl det som hänt och undrade om jag på något sätt kunde komma över kalendern om jag betalade via postförskott eller så... Jag fick ett svar från försäljningschefen som bad om en beskrivning av kassörskan. Jag lämnade den. Under kvällen den dagen var jag borta på nåt möte... minns inte riktigt... När jag kommer hem ligger ett paket och väntar. Maken hade fått ta emot det av kassörskan på Åhléns som blivit beordrad att åka de nästan fem milen enkel resa för att ge mig kalendern inslagen som en julklapp och antagligen be om ursäkt också. Fast där tror jag gränsen gick för damen i fråga.

Det lönar sig att klaga!!



Kommentarer
Postat av: johannapannan

fantastiskt!!! åh vad jag blir glad av att veta att det faktiskt
finns chefer som kan ta tag i sånt. Härligt.

Kikar in för att hälsa trevlig lucia!
kram

Postat av: Anna M

Tack detsamma!!

2007-12-13 @ 13:52:39
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Jenny & Benjamin

Det är makalöst att en del människor beter sig så - och på fullt allvar tror att det är okej att göra det?!
Skönt att hennes chef hade kurage nog att visa henne att det inte var det.

Trevlig lucia :)

2007-12-13 @ 22:25:42
URL: http://jennyonline.blogg.se/
Postat av: Carola m 7 från aff

Åh underbart:)
Jag skulle ha velat se hennes krypande till korset;)
Vad BRA av chefen och vad urdåligt av kassörskan....att det finns såna människor??
Ha det gott!!

2007-12-13 @ 23:45:25
Postat av: essko

OJ - bra att du kontaktade chefen, SÅ agerar en proffsig ledning! Samtidigt kan jag nästan tycka lite synd om tanten....man vet ju inte, hon kanske hade en dålig dag, och blev blockerad när hon fick ta över kassan mitt i kundhandteringen, eller nåt....Känns ju bättre att tänka att hon är jobbig generellt och fick ta en konsekvens av det, förstås.

De där kalendrarna är fina (har sett den i några olika versioner, Åhléns är finfina på julpynt), har själv stått och klämt på en faktiskt:)

2007-12-14 @ 06:30:34
URL: http://heminnerlig.blogspot.com
Postat av: Karin

Oj.. det var inte dåligt agerande av chefen. Kassörskan var synnerligen otaktisk. Synd att du inte var hemma, men hon lärde sig nog sin läxa.

2007-12-14 @ 15:01:58
Postat av: Caroline

Vilken häftig historia!

2007-12-27 @ 21:23:05
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback