Veckans framsteg

Den senaste veckan har Torsten gått från klarhet till klarhet. Det är fantastiskt. Vid två tillfällen har han försvarat sina småsystrar när han trott att vi varit dumma mot dem. När maken försökta suga rent Livs näsa med hjälp av en läskig snorsug så reagerade Torsten direkt och sa: Låt henne vara! och så gick han helt sonika fram och slog maken i huvudet. Det var förstås inte bra med slaget men ändå så var det så oväntat att han kunde relatera till sig själv... En annan dag var Sonja väldigt trött vid lunchen och skrek efter ett par tuggor och då fick Torsten av någon anledning för sig att jag försökte tvinga i henne mat. Något sånt har aldrig förekommit med varken honom eller tjejerna. Hur som helst skrek han till slut åt mig: Hon vill inte ha mat!!! Wow!

I måndags när jag hämtade honom från dagis fick jag höra att han smakat på en köttbulle och ätit två mikrotuggor. Det är första gången han äter kött eftersom han växt upp med vegetarisk mat. Senare hemma på kvällen lyckades maken få honom att äta två små bitar stekt fläsk. Han tuggade och tuggade... han är ju van att enbart äta vitt bröd, pasta, ris och pannkakor. Köttet var väldigt ovant i munnen på honom. Vi får hoppas att hans kulinariska upptäcktresa fortsätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback