Nybesiktat

Idag var det dags för besiktning av Liv & Sonja på BVC. Läkarundersökning, mätning och vägning. De gick igenom och fick godkänt på alla punkter så vi behåller dem ett tag till :)

Livs siffror 73,5 cm och 9160 g
Sonjas siffror 73 cm och 9400 g

Fast jag tror det blev lite fel med längderna för Liv är längre än Sonja - det skiljer mer än en halv centimeter.

I eftermiddag har jag varit på fortbildning på Barnhabiliteringen och lämnade barnen i makens vård. När jag kommer hem vid 19.30 hittar jag en strålande Torsten som fått vara med storebrorsan hela kvällen och en naken Sonja som möter mig med ett dregligt skratt. Liv har precis somnat och pappan har nog nickat till bredvid henne. När storebror stack iväg på träning lekte vi kurragömma. Jag och Sonja skulle gömma oss och Torsten leta. Sonja var inte så bra på det där med kurragömma... hon var inte still eller tyst utan bubblade på hela tiden. OCh när jag gömt oss i en gosedjurshög så satte hon igång att hoppa. Pust! Ja, kul hade vi i alla fall. Torsten hittade oss ju varje gång. Han sa att han längtat efter mamma när jag var borta. Liv vaknade till senare under kvällen och hon hade nog också längtat för hon ville bara kramas lite så somnade hon igen. Torsten ville inte gå och lägga sig utan somnade på soffan. Det går det med.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oh. Ingen faara ; - ) Jag menar.. vem gillar inte Di Leva? hehe. Jag gillar honom och hans stil och du har en ja.. vad kallas det.. bebis-sjal i en färg som han har klänning och jag tror Di leva också bär sina barn i sjal. Han äter rötter och nötter .. vegetariskt med andra ord och det gör du med. Du har din egen stil och det har han med :P Märker du inte vart jag fick vibbarna ifrån? .. kanske lite långsökt.
Nu måste jag julstöka klart. Min karl jobbar idag så det är bäst att passa på när lägenheten är tom. Vart är snön undrar jag bara...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback