En fin dag

Runt, runt...

   

Idag har vi varit på på promenad. Torsten stannade och lekte i en lekpark och vi hade en liten blöjbytningspaus på en gräsmatta när Liv hade gjort nr 2. Sonja fick sitta i mei tai från början eftersom hon ändå hamnar där eller på armen. Efteråt var hon alldeles röd på näsan och kinden för att hon suttit och gnott ansiktet mot min tunika som var lite vass i tyget. Hon har åkt mei tai hela dagen. Först med pappa på förmiddagen och så med mig resten av dagen. För rättvisans skull tog jag en liten extrapromenad med Liv i min fina azurbrå sjal och hon pratade heeela tiden. Vi avslutade dagen med ett bad i baljan. Sonja blir alldelels lugn i badet och vill bara ligga och suga på tårna, medan Liv blir alldeles stollig. Hon sitter och tokler och sprattlar med benen oavbrutet. De älskar verkligen att bada.

Torsten har börjat med schema här hemma. Det gick inte att få till det utan. Dagarna blev för ostrukturerade. Men vi använder det bara när han inte längre vet vad han ska göra eller när han t ex ska borsta tänderna eller förberedas på att vi ska ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback