Äntligen har vi plats

Äntligen har vi plats

Äntligen har vi plats för sju personer vid matbordet. De sitter på varsin sida och slänger leksaker. Än är stolarna för stora och tjejerna för vingliga, men snart så ar de suttit in sig  
Way To Go

Idag åkte vi till MAXI och handlade. Jag har inte varit med och veckohandlat sen i höstas när jag var högravid. Vi packade in oss i bilen med småbarnen och åkte. Sonja fick vara hos mig i mei tai (som hon numera bor i) och Liv fick åka kundvagn. Torsten satt också i kundvagnen - när han inte var med pappa på leksaksavdelningen och grät över att de inte hade någon Batman. Han nöjde sig med ett lasersvärd dock.  När jag har alla mina barn samlade hos mig ute så där så blir jag så mäkta stolt. De är ju så fina alla tre. Och lugna var de också i affären. Torsten busade lite med Liv i kundvagnen men det var bara roligt.

Ja han har börjat busa med dem. Igår när första påhängsstolen kom (jag hade skivkat efter två, men fick bara en) och jag satte i Sonnis i den och sa till Torsten att vi måste vara försiktiga med den, då satte han händerna under stolen och sa: "Han håller." Han är förstås Torsten. Han skulle se till att hon inte ramlade i golvet. Sen strök han henne försiktigt på huvudet. Annars är det Liv och Torsten sonm funnit varann. När Torsten ska sova så ska han ligga nära henne. Jag får gå och flytta undan honom när han somnar eftersom det kan vara farligt för bebisar under nio månader att sova för nära sina större syskon. Han har också accepterat att hon blir lycklig av att se honom och nu när han leker kan han plötsligt involvera henne. Det blir nog riktigt bra när de växer upp lite och kan delta. JAG LÄNGTAR EFTER ATT DE SKA BLI STÖRRE!!!
 Crazy 






Kommentarer
Postat av: Mikaela

vad gulligt av torsten! beskyddande storebror =)

dom är såå söta alla dina barn..förstår att du är stolt!

Mikaela o Dami (aff)

Postat av: Kristin (melon på SB)

Hej!

Tittade in via länken i din signatrur på SB. Vilka härliga ungar du har!!! :-) Jag förstår att ni har fullt upp, här är det mycket att göra med EN... Ojoj. Hoppas att du snart kan följa med på sjalträff, fast nu känns det redan som om jag känner dina barn litegrann, du berättar å målande om dem.

Ha det bra!

2006-07-21 @ 06:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback