Ny sjal och en bedrift

Idag kom min nya sjal - ja, jag vet att jag nyss köpt en men jag säljer min easycare regnbåge. Den här sjalen är inte en kvalitetssjal och av samma märke som den förra. Alltså REBOZO. Jag kände att de är jag på något vis som easycare aldrig var... Men jag ska försöka mig på en easy till. En lava har jag tänkt mig framöver... Den nya heter Rebozo Arco Iris men den kallas för regnbåge i Sverige. Den är 5,4 m lång och det gillar jag. Då kan jag knyta den under rumpan på barnen som jag vill.



I förmiddags hittade jag Sonja så här:



Hon är bara för härlig nu :)

Det har varit lite hektiskt ett tag för oss. Och vi är inte direkt på topp. Vi ligger efter med det mesta inför julen... Ikväll åkte maken och styvisen till grannstaden för lite julklappsshopping. De tog med Liv så att jag skulle slippa kånka på två ungar. Torsten och Sonja kommer så bra överens och leker och stojar med varann. Medan Sonja tog en tupplur i nya sjalen klädde Torsten och jag julgranen. Innan Liv var hemma igen var klockan över nio och alla barnen var uppe. De var ganska trötta men Liv var hungrig som en varg och fick lite gröt. Sen tog jag alla barnen med mig i sängen och fick dem att somna tillsammans på tjugo minuter. Trodde inte att det var sant själv.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag (min amningshjärna) fattade aldrig att det var DEN lådan Sonja hade valt som farkost!!! Gisses vilken äventyrare! Det var kul att se tjejerna idag, Viktor ser gärna att det blir en andra date framöver ;-)

Jag vet att det inte är så många timmar sedan jag lånade en sjal av dig - men jag är helt SÅLD! Gissa om det var skönt att kunna "knyta på sig" Lill-prinsen på magen när vi kom hem hungriga som vargar båda två. Hipp happ så fixades gröt medan killen bara njöt. Jag kommer nog bli en "sjalmamma" jag me', men det verkar lite beroendeframkallande, efter den här tiden får vi bilda ett ASF (Annonyma Sjal Föräldrar). Kan ju inte bära killen till första dan i skolan kanske... hmmm.

Ha de bäst! Å God Jul!

2006-12-23 @ 01:28:02
Postat av: Jenny m Benjamin

Men? Ny sjal igen? :oD
Den var ju jättefin. Massor med färger men ändå inte för färgglad... Eller nåt.
Förresten, har ju glömt att svara och Ja, det är en hemmasydd Mei Tai, eller snarare bortasydd. Den är sydd av en på forumet.

Hon ser helt livsfarlig ut där, Sonja. *l* Benjamin har också börjat klättra men inte så...

Postat av: Johanna

Vad fint Anna : - ) Jag blir bara så himla lycklig av att titta på korten, jag blir även väldigt varm inombords.
Det kortet på dig och Sonja var jätte vackert, det skulle du nästan förstora upp tycker jag.

Synd att Julen ska vara den tiden man stressar mest när man bara skulle ta det lugnt och umgås men såhär är det för alla.

God Jul på dig och en varm kram eftersom du fick ett dåligt besked om en nära vän härom dagen. Snart bär det hem till Mor Tuta.
// Johanna

2006-12-23 @ 17:03:14
Postat av: Anna M

Tack Johanna! Det värmer!

2006-12-23 @ 17:24:13
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback