Idag...

 Low Rider 

Idag åkte vi till IKEA utan att ha planer på att köpa något. Torsten skulle få en leksak mot att vi fick klippa honom och förstås var det underförstått att han skulle maskinklippas, eftersom han alltid klipps med maskinen, men av någon anledning hade han fått för sig att vi skulle klippa med sax och vad gör man... ? Det var ju vårt fel som inte förberett rätt. Jag fick helt enkelt plocka fram saxen och försöka klippa en skrikande unge som inte hade huvudet still en sekund och det blev därefter. Jag hann överhuvudtaget inte klart. Men han fullföljde ändå sin del av avtalet och då måste ju vi det också. Vi åkte alltså till Örebro. Bara för att komma iväg någonstans och vi behöver alltid något. Först besökte vi TOYS"R"US och sen fika (lunch för Liv & Sonja) på IKEA. Torsten älskade IKEA. På barnavdelningen fanns en rutchkana. Jag kommer ihåg sist han fick följa med. Då var han två år och hade en riktig gosperiod. Det han gosade med var täcken och kuddar och han bäddade ner sig i varenda säng på IKEA. Överlycklig i bilen med sin Bionicle-figur som jag fick sätta ihop.



Sonja som inte tycker om att åka bil skrek på både dit- och hemvägen innan hon somnade.



Medan Liv somnar så fort hon sätter sig i bilen.



Fast Torsten gjorde vad han kunde för att hålla henne vaken. Han, Liv och jag satt i baksätet och jag fick försöka hålla isär dem hela vägen.








Kommentarer
Postat av: Johanna

Söte söte Torsten. Man riktigt ser hur nöjd han är där han sitter med sin Bionicle-figur. Han är glad i sin polis mössa va? Ikea är jätte kul att åka till men inget roligt ställe när man ska äta :-( Folk överallt.. ingen direkt middagsro. Tittar på en jätte bra film som heter: SÖK. Micke Persbrandt är med. Det är en riktig man det!

2006-12-16 @ 23:03:11
Postat av: Anna M

Det stället är perfekt för småttingar som tycker om att titta på mycket när de äter och om man inte vill att det ska stirras för att man har ett annorlunda barn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback