Getostsallad

Imorgon ska jag göra en sallad som förrätt. Jag är galen i getost och på Hemköp har de en chevre som är utan kanter. Den är mjuk och krämig. Den här salladen slänger jag ihop då och då och bara vräker i mig. Mums!

Jag river frissésallad och blandar i en skål med mycket ruccolasallad. Ev skär jag ner lite purjolök. Grön paprika i tunna strimlor. För en vackrare sallad välj en paprika som skiftar lite i rött. Ögat ska ha sitt också. Mycket avocado skär jag i stora bitar och lägger ovanpå. Därefter pressar jag ur saften från minst en citron, en skvätt olivolja, salt och peppar och blandar försiktigt - så att inte avocadon blir helt mosig. Nu återstår bara getosten. Den kan man dekorera med eller bara blanda i. Kombinationen getost och ruccola är oslagbar. Tror att jag ska dra till med ett till recept på en gång :)

 
Perfecto 






Kommentarer
Postat av: Anonym

Uh, getost. det smakar..ja jag vet inte hur, men inte gott på långa vägar..men smaken är som baken=)

2006-12-30 @ 21:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback