Rätt man/kvinna på rätt plats!

Igår träffade jag en särskolerektor med hjärtat på rätta stället. Som hade ett så bra tänk och som pratade om inkludering som en stor kostnad. Som aldrig skickar iväg ett barn från särskolan utan en resursperson vid sin sida. Sånt gör mig glad.

Senare under dagen pratar jag med vår särskolerektor och får en stark känsla av att han förstår föräldraperspektivet. Och som uppmuntrar till initiativ. Och jag pratade med vår habiliteringspsykolog som har fräckheten att snart gå i pension... Ibland blir det så rätt.

Nu har vi möten bokade och hoppas på en mjuk inskolning med start efter nyår och sen inskrivning i augusti 2009. Det känns skönt att veta att det är ordnat. Hoppas förstås att det fortsätter i samma anda!

:heart:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback