Nu ska jag juula ett tag...

När man är stressad eller krisar är det lätt att halka in i dåligt föräldraskap... Jag har blivit en riktig gnatmamma. PMS och trötthet kan göra mig till världens suraste och tråkigaste :( Och tjejer som snart är tre. En ålder som kräver minst en samspelt förälder. Jag har kommit i trotsåldern istället. Som så många andra treårsföräldrar. Nu ska jag friska upp lite tankar och läsa Jesper Juul igen. Livet i familjen får det bli nu på buss och tåg. Hemma finns det ingen tid eller ork.

Bokomslag för Livet i familjen

Hoppas att jag snart ska komma ur den här fasen för den är inte kul :(

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hei! Jesper Juul har også skrevet en bok som heter "Familier med kronisk syke barn". jeg vet ikke om den finnes på svensk, men den kan bestilles på bl.a. nordli.no. Autisme er jo ingen sykdom, men jeg tror den passer for alle familier med barn med "spesielle behov" som det kalles for tiden.



Har fulgt bloggen din en stund. Har selv et barn med "spesielle behov". Han har nettopp fått sin diagnose (ikke autisme). Kjenner meg igjen i så mye!!



Takk for at du tar deg tid til å skrive en sånn blogg!

2008-10-14 @ 14:16:51
Postat av: anna m

Hej Ellen! Den boken ska jag försöka få tag i :) Jag tycker annars att hans tankesätt är fullt användbart på barn med autism. För mig har det funkat hittills!

Tack för tipset!

Hoppas att ni fick en diagnos som kan hjälpa er!

Kram

Postat av: Johanna

Jo jag tänkte på en sak, vad tycker du om den metoden som "super nanny" använder? Det här med att sitta i ett hörn - avlastnings zon eller naughty corner som det även heter. Har du sett något av de programmen?

2008-10-14 @ 19:40:02
Postat av: anna m

Jag har sett ett par stycken och jag mår illa av att se det! :(

2008-10-14 @ 19:53:44
URL: http://tartmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback