Mitt i livet

2½-åringar är världens bästa!!! Liv och Sonja är såna busungar och håller mig sysselsatt heeela tiden. Disken står halvdiskad från igår för jag somnade med dem igårkväll. Jag blir helt skogstokig på dem för att de kivas och går på. Det är fem minuter mellan illvrålen - deras alltså. Igårkväll sa Liv (som är i en explosiv språkutvecklingsfas): Ja bi så tött på däj! Ops! Hur många gånger om dagen utropar jag: Men herregud ad håååller ni pååååå med?! Jag blir så trött på er!!! Så igår sa jag till dem att jag är inte alls trött på dem. Jag blir bara så trött på deras bus. Jag kan inte påstå att jag märkte någon skillnad. Jag tror att de vet att det bara är en känsloyttring p g a deras bus och att det inte är dem jag är trött på. Att de vet det i hjärtat. Torsten däremot tror att han är ratad som person varje gång man är oense och han stänger in sig och blir djupt olyckligt så fort han blir tillrättavisad. Mitt hjärta är krossat, hulkar han. Då får jag lägga handen på hans hjärta en stund och så försöker jag förklara varför man ibland blir lite upprörd och varför man säger till sina barn... ändå blir det precis samma sak nästa gång. Avledning är det enda som funkar men då ska man ha tid och energi till det och det är väl inte direkt dussinvaror här hemma. Då blir disken lidande istället.

Nu ska jag städa och skura golven för tredje gången på en vecka. Och så ska jag klippa gräset för första gången sen vi flyttade hit (sep 06). Maken har varit så lycklig över hur snabbt och enkelt man klipper här (20 min) mot förra huset då det tog 2 timmar så jag har inte fått klippa.


Och så är det dags för Torstens hårklippning :( Jag tror vi tar det i veckan... Förberedde lite igår och han är såååå olycklig. Ska försöka få låna en frisörkåpa så att han slipper få hår på kroppen i alla fall. Det gör ont på honom att få håret klippt. Och det är bland det jobbigaste vi har. Förra gången fick han duscha mig med kläderna på efteråt för att få ur sig ilskan och frustrationen...


Kommentarer
Postat av: Liza

Får jag plocka in ett råd här? Har läst din blogg ibland men aldrig skrivit här. Börja nu och gå till en frisörsalong. Välj ut en person som kan tänka sig att under småstunder visa alla frisörsaker och som även är mottaglig för tips hur man tar din son. Sedan vänjer du in honom vid denna frisör. Jag fick förmånen att göra så¨med en autistisk flicka med utvecklingsstörning och språksvårigheter. Numer går det som en dans men det tog tre månader med ett besök i veckan som vi successivt gjorde längre och längre. Vad jag har förstått på denna pappa som är med här så är det skönt med de saker man kan sätta någon annan på. Man har så mycket ändå med dessa barn och ni föräldrar som fixar detta gör ett jättejobb så det kanske kan vara något att fundera på? Bor långt ifrån dig (Skåne) så jag har inga bra tips på salonger tyvärr.

2008-05-04 @ 17:21:46
Postat av: Anna M

Jo jag har en frissa som är villig att ställa upp på det på stunder när salongen inte är så full av folk. Jag har inte haft varken tiden eller energin att genomföradet förut. Förr gick dagis dit med barnen men så kom någon på att det inte ingick i förskolans läroplan... :(
Tack för att du tagit dig tid att komma med råd!

Postat av: ia-fia

Vet du ibland misstänker jag starkt att jag är lite kär i dina barn. :D

Hoppas hårklippningen går bra. eller ok iallafall.
Lille Torsten....

Kram

2008-05-04 @ 20:36:23
Postat av: Anna M

Inte i mig då ia-fia? Vi skulle kunna bli ett vackert par :)

2008-05-04 @ 21:35:00
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Anna M

Liza vill tillägga att vi inte haft LSS-insatsen som vi fått beslut på på ett år nu... Ingen avlösning trots beslut på sex timmar/vecka...

2008-05-04 @ 22:25:59
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ia-fia

Kära fru M

Att jag är kär i dig behöver inte ens nämnas. Trivs fiskar i vatten?

löv

ia-fia

2008-05-05 @ 21:12:50
Postat av: johannapannan

ah det är såå det kommer att bli framöver??

Vad gäller klippet.. har du inte skrivit om det innan och T var jätteduktig? Kan du kanske gå tillbaka på bloggen och visa och ta tillbaka "positiv" kraft till honom? Inte roligt annars att måsta göra det fast det inte är alls poppis.
kram!!

2008-05-05 @ 21:24:03
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: anna m

Johanna han var jätteduktig men ruskigt arg och frustrerad och som sagt duschade han mig med kläderna på ;)

2008-05-06 @ 07:29:19
Postat av: Johanna

Hej fina du.

Nu på tv 4+ så är det Dr Phil, det handlar om personer som lider av Munchausen by proxy som skadar sina barn avsiktligt! De njuter av uppmärksamheten som dras till dem av läkare och anhöriga. SJUKT.
Jag tycker inte att du ska titta.. då kommer du säkert bli ledsen och det vill jag inte. Gosa med barnen istället.

2008-05-06 @ 20:06:00
Postat av: Anna M

JAg tycker för övrigt att Dr Phil har en helt sjuk syn på barn som individer.

2008-05-06 @ 21:26:24
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback