Ledsamt...

Idag känner jag mig överväldigad av alla sorgliga människoöden. Jag vill inte tänka så men det finns så mycket ondska och så många människor - speciellt barn - som far illa. När jag var gravid med Torsten blev jag ordinerad att sluta läsa tidningar och se nyheter eftersom jag tar så illa vid mig och jag kan inte släppa det sen. Det började då när hjärtat var vidöppet i väntan på den nya bebin (Torsten) och sen har det inte blivit bättre. Naturligtvis är det sunt att ta till sig och förfasas över allt förfärligt som händer men jag tror att mitt hjärta och mitt psyke är anpassat för en flock på 150 personer och när någon är dum så fixar flocken bort den personen och sen är det bra med det. Mitt hjärta är inte anpassat för det nyhetsflöde som det möter. Det svämmar över. Jag lider med dem som far illa och oroas oerhört för mina egna barn och vad som skulle kunna hända dem. Hur hanterar man all ondska och sjukhet som finns bland oss? Jag kan det inte....

Kommentarer
Postat av: sagas mamma

Åh, vad jag känner igen mig. Vi är inte gjorda för att veta så mycket om så många människor på en gång. Vi lever ett liv som vi inte är anpassade för. Jag fattar inte hur någon kan rymma kvällstidninger och dyl.
Kram och positiva tanker

2008-05-02 @ 11:46:51
Postat av: anna m

Kram vännen!!

2008-05-02 @ 12:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback