Läst i dagens Metro...

Ja herregud! Idag satt jag och fnissade på tåget så att folk tittade underligt på mig :) Metros insändarsida var fullspäckad av helknasiga insändare.

Eva från Uppsala skriver: "---Nej, nu kan jag inte låta bli att reagera. Hur tänker ni egentligen? Vi ska sluta ta kött, tycker du. Men vad ska vi då göra med alla djuren? Kor, grisar, får, älgar, vildsvin, rådjur, ska vi bara låta dem fortplanta sig och växa till enorma hjordar som strövar omkring här ---"

Hon fortsätter: "---När de sen dör av sjukdomar, svält eller ålder,ska vi då gräva ner dem eller låta dem ligga där ute i den överbevuxna naturen?---" Överbevuxna naturen... fniss... med dessa horder av djur så blir väl knappast naturen överbeväxt. Jag ser det framför mig. Högar med djur som dött av ålderdoms svaghet... På gator och torg... helt överbeväxt.

Nästa insändare som fick mig att börja undra över vad Metro egentligen har för läsare var Natalie som tyckte att flerbarnsföräldrar har det för bra och att de gömmer pengar i madrassen:
 
"---Jag tycker man borde slopa flerbarnstillägget och få barnbidrag för max två barn. Vill man ha fler ska man bekosta det själv.---" "---En barnfamilj på tio barn kan verkligen håva in pengar i form av tio barnbidrag och flerbarnstillägg. Vid (sken)separation har de då tio underhåll samt bostadsbidrag---"

Tio underhåll... var tror Natalie att underhållet kommer ifrån? Visserligen kan ju försäkringskassan stå för administrationen av det men det är ju den ickeboendeföräldern som betalar underhåll för barnen. Till saken hör att Natalie har två barn - alltså så många som hon tycker man ska ha bidrag för...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag blir nästan lite rädd pga folks okunskap... Å det värsta är väl att det är oftast de som syns och hörs...

kram

2008-03-04 @ 08:16:05
Postat av: emelie

hehe, ja jag skrattade också nästan högt. ;-)

2008-03-04 @ 11:56:33
Postat av: Johanna

På något konstigt sätt så kan jag inte svara på det inlägget du skrev ovan så därför får svaret komma i detta inlägg. Jag skrev ett inlägg i min blogg som påminner lite om det du skrev om i inlägget: Är jag galen? Jag kopierar in det här:
"Fast anställning är det tryggaste altnernativet?"
Det tryggaste och bästa alternativet är att ständigt söka ny kunskap.
Kompetens är något som alltid kommer att vara efterfrågat på arbetsplatsen.
Det mest otrygga är att slå sig till ro och sätta stopp för att förändras.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback