Busy söndag :)

På söndag blir det fullt hus hos oss. Först blir det sjalträff kl elva och så kör jag ut alla goa sjalare vid två när istället mammorna med barn med autism kliver in. Är glad att jag ändå lyckades klämma in båda gängen. Vill inte missa något :) Jag har ju också avgett ett halvt löfte att bli mer social under 2008. Får passa på när tillfälle bjuds. Och så verkar vårt hus som gjort för såna sammankomster... Man får plats hur många som helst.

Just nu sitter jag med håret fullt i henna. Borde ju öppna företagsekonomi-böckerna... om en stund. Kanske.

Förresten har jag kommit till en punkt i livet. Jag har tagit ett stort beslut. Svårt var det också. Men det ska nog bli bra i längden. Ibland måste man besluta sig för att ta en väg som kanske inte är fullt så rik men som kanske ger mer kvalitet på sikt... Hursomhelst är det här beslutet oåterkalleligt och jag får leva med det. Och jag tror att det var helt rätt. Hoppas åtminstone.

Suck nu har jag trubbel alltså.. skrev ett långt inlägg som försvann till hälften när jag skulle publicera... orkar jag börja om?

Nåväl, skolan skickade ut brev idag angående skolstart och förskoleklass. Jag skickade ett mejl till rektorn där jag tackade nej till förskoleklass och grundskola. Vi har redan bestämt oss för särskola till Torsten efterfsóm det inte finns något annat bra alternativ. Utredning har visat att han troligen inte har någon utvecklingsstörning men grundskola är ändå inte aktuellt. Särskolan har bra alternativ. Eftersom man inte kan skrivas in där förrän man är sju år så får Torsten gå kvar på dagis även som sexåring. Det blir jättebra. Under det året kommer han att få vara med då och då i särskolan så att han får ett års inskolning. Underbart! Vi har inte bestämt vilken typ av klass som blir aktuell men det är ju ingen panik med än. Möte med rektorn för särskolan/specialskolorna kommer att ske nästa vecka eller veckan därpå. Spännande!!

Kommentarer
Postat av: Vera

Känns det rätt i hjärtat så är det rätt! Underbart med så lång inskolningstid också. Det måste kännas tryggt.
kram!

Postat av: Anna M

Nja det är en sån där grej som man måste gå emot hjärtat eftersom hjärtat inte riktigt har verklighetsförankriing... Det blir som det blir.

2008-01-31 @ 22:23:59
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Eva med Jonathan

Hej Anna!
Hoppas allt löser sig med skolgången! Spännande med beslut du tagit vad det än må vara! Man måste gå på magkänslan! Kul att du hinner och tar dig tid och engagerar dig så för träffar hemma! Jag känner mig rätt osocial, rätt ofta faktiskt (på fritiden mest alltså) men jag är väl slut i huvudet helt enkelt och bara vill dra mig undan. Fast det bekvämaste är ju när någon annan bestämmer eller frågar nåt så man bara kan hänga på ;)
Kram Eva som försöker uppdatera sig i allas bloggar ;) medans familjen är på badhuset...

2008-02-02 @ 12:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback