Hos sjukgymnasten :(

Igår hade jag tid hos sjukgymnasten... Jag har en ledsjukdom som gör att jag har ledinflammationer och så är jag ganska överrörlig. Till det har jag något vajsing med slemsäckarna på höfterna (antar att det är rumpmuskeln) - det är ytterligare en inflammation som jag troligtvis behöver kortison för Sad Nåväl det är sånt jag kan leva med. jag medicinerar sedan mer än femton år för mina leder och det är ok. Blir normalt som allt annat. Nu tog jag kontakt med henne för en tid eftersom jag fått så JÄTTEONT i nacken och ena axeln. Jag har haft det i perioder de senaste femton åren men inte tänkt på att det gått att göra så mycket. Häromdagen insåg jag att jag faktiskt inte borde ha så ont eftersom jag faktiskt medicinerar.... När jag tog upp det började hon prata om att jag kanske borde träffa en kurator Shocked Alltså jag vet att min livssituation är pressad men jag är ganska duktig på att hantera stress. Men jag tror inte att någon i min situation skulle klara sig utan stressymtom. Och det sa jag. Då föreslog hon avslappningsband. Jag satt där och kände mig kränkt Sad Efter en halvtimmes mässande om hur jag borde hantera mitt liv så undersökte hon nacken och hittade en ledskada Rolling Eyes Så psykosomatiskt var det onda... Tänk om hon hade undersökt först och kommit med sina studsriktigheter sen Rolling Eyes Jag är sur och vill inte tillbaka till henne nu Sad

Ska tillägga att vi varit omgivna av vårdpersonal de senaste sju åren - först från kvinnokliniken (+ mvc), makens behandlande läkare med team, barnhabiliteringen - för att ta hand om oss... Sena missfall, cancer och autism...Jag behöver verkligen inte mer omsorger därifrån. Kan jag få vara normal och ha ooooont?!

Kommentarer
Postat av: Perlen

Jag hade också känt mig kränkt. En ursäkt hade ju varit på sin plats kan man tycka.
Hoppas det blir bra med nacken nu.

2008-04-30 @ 09:37:02
Postat av: anna m

Nja nacken får jag nog ha ont i tror jag... men jag vill ha bättre smärtlindring - tens

2008-04-30 @ 09:56:57
Postat av: ingrid

usch sånt där är jobbigt. Har också en nackskada men har också fått höra liknande kommentarer. På röntgen visade det sig dock att jag har 2 kotor som har sjunkit ihop totalt så disken ligger i kläm och det är därför jag har ont i nacken. Finns liksom inget att göra åt just min skada. Jag har ju en whiplashskada. Men visst blir man kränkt av sånt där. USCH!

Postat av: johannapannan

men det är väl typiskt. Hoppas att du kommer över det arga så att du kan gå tillbaka. Hoppas att hon insåg att hon sagt någonting dumt iaf, man måste väl kolla först innan man kommer med andra slutledningar?

kram!

2008-04-30 @ 21:30:56
URL: http://johannapanna146.wordpress.com
Postat av: Johanna

Jag ska läsa friskvård i höst på Molkoms folkhögskola. Där kommer vi få läsa om hälso- och friskvårdspedagogik, anatomi & fysiologi, beteendekunskap och alternativ medicin (taktilmassage bland annat)

Vad tror du om det?
Jag tror det kommer blir jätte bra, jag behöver göra någonting för ett tag annat känner jag.

Nu hittade hon ju en ledskada i nacken på dig men tanken med avslappningsband är väl inte så dum ändå? Det kanske skulle vara skönt och avkopplande.

2008-05-01 @ 09:06:33
Postat av: Anna M

Vad bra Johanna S! Molkom är en bra skola med supergod mat :)

2008-05-01 @ 10:49:03
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback