Hela familjen däckad

Nja inte riktigt.. Jag fick hämta Torsten igår vid lunchtid efter att han kräkts på hela avdelningens lunch - inte så avancerat med bara fyra barn. Ja, då var det ju bara at  hämta Sonja med men de hade förstås redan lagt sig, så jag fick springa några gånger fram och tillbaka till dagis...Maken är ju däckad sedan i måndags i någon mysko magåkomma som vi tillskrev hans obefintliga tarm... Jag är frisk dock. Lite snuvig men man är ju kvinna :) Jag tvättar två maskiner om dagen, lagar mat åt familjen, dammsuger och skurar golv, byter blöjor, badar barn, blåser såpbubblor, hänger tvätt, viker tvätt (lägst prio) och bara njuter av att vara med familjen igen. Visst är det kul att jobba men åh vad skönt det är att vara hemmamamma och all tid går verkligen åt till att ta hand om allt. En dryg heltid :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vård av barn har man ju hört, finns även vård av man? ; ) Låter som du är riktig hurbulle idag! Ha en trevlig helg, det ser ut att bli fint väder.

2008-04-11 @ 10:01:14
Postat av: Anna M

Mmmnvi har redan varit ute på en liten vårpromenad jag och tjejerna. Skööönt! Det blir trädgårdshelg :)

Postat av: Vera

Hoppas alla kryat på sig nu. Men det brukar ju va lättare att få familjen frisk om man kan vara ute mer och då borde det ju inte va ett sånt här skitväder... *morr*
Nåväl, måtte magbaciluskerna hålla sig ifrån dig!

2008-04-12 @ 10:23:34
URL: http://mat.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback