Åter igen...

image1108
Nu är det äntligen utesäsong igen!! Studsmattan monterades upp och barnen har premiärhoppat lite.
Liv och Sonja fick två par nya vårskor var idag och Torsten fick en välbehövlig vårjacka igår. Nu är vi redo! Den som sett vår gård förr ser antagligen att spaljén med kaprifolen är borta. Förhoppningsvis får vi upp en ny spaljé och ny kaprifol snart. Den rasade ihop totalt i höstas och kaprifolerna var så risiga också. Spaljén var genomrutten.

Jag har satt lite blommor. Köpte rotknölar från odla.nu och det blev rudbeckia, solhatt och geranium. Fick en strandiris på köpet... Nu ska jag bara lyckas hålla busfröna ur rabatten. Min ena edelweissros är död... Av fyra nya rosor (två edelweiss+två john davies) har i alla fall tre lyckats - än så länge. Ska bli spännande att se John Davies... om de blir så stora redan första året... hmm... 2,5 meter... Imorgon ska jag köpa jord. Och jag behöver en ordenligt kompost. Kanske bara några pallkragar. Känns lite kul att fixa lite i alla fall. Förra sommaren kollade vi mest vad som kom upp och det var enorma mängder prästkragar. Jag drog upp tre säckar med prästkragar och igår när jag kollade över rabatterna såg det ut att bli lika mycket i år. Men i år vet jag vad som kommer och kan ta det för ogräs på en gång.

Kommentarer
Postat av: Nickan

Men du, prästkragar är väl inte ogräs. Det är en av mina favvoblommer.
Förresten , P är klasskamrat med sonen till han som "bossar" på Universeum. och där är verkligen superbra. !!!!

2008-04-26 @ 19:45:58
Postat av: Anna M

:) Prästkragar överallt är ogräs :P Tycker också om dem annars. Men tre säckar (stora sopsäckar) är FÖR mycket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback