Vill du ha?

image802

Kommentarer
Postat av: lindelou

Nej,men gudars! Vilken söt! Är det en tjej eller kille och hur gammal? Svante behöver en kompis.Berätta mer! Här finns Svante,kattlucka,möss och spännande utflykter och inte mycket trafik. Vetrinärbesök vid sjukdom såklart och åtskilligt med gos. Det ser ut som en hon;-) Om du bara kan garantera rumsrenhet så är jag definitivt spekulant!

2007-09-30 @ 01:10:35
Postat av: majsan67

nääää.... men vet du va... jag har minsann 4 st såna där.... som oxå behöver en gosig famn... vem vill ha dom då??

Postat av: Anna M

En kille som heter Morran. Så klart blir katten rumsren. Han är ensambarn och är inte mer än tre veckor.
Is it a deal? Ni får förstås komma hit och kolla på honom innan ni bestämmer er. Killar ska vara med killar och tjejkatter ska vara själva.

2007-09-30 @ 08:46:03
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Nickan

Va, nu fattar jag inte, är det så på riktigt. att man kan ha en katt om det är en tjejj o måste ha två om det är killar........ en ärlig fråga faktiskt......

2007-09-30 @ 13:14:21
URL: http://Nickanpickan.blogg.se
Postat av: Anna M

Nej tjejkatter gillar inte sällskap men killar är ju barn för alltid och gillar att ha en kompis. Men båda går förstås att ha ensamma och undantag finns. Alla raskatter är undantagna eftersom de har bortavlade instinkter :)

2007-09-30 @ 19:48:22
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Emelie

Hallojs! Här kommer kattfanatikern och lägger sig i...
Att tjejer inte vill ha sällskap och att killar vill det stämmer inte, det är helt individuellt och jag gissar på gammal skröna. Det funkar toppen att ha flickor i stora flockar också. Att ha en katt ensam är dock inte att föredra, majoriteten mår bäst av sällskap och just där är det enskilda undantag som gäller.
En annan grej jag promotar stenhårt är att rekommendationerna är att katterna skall vara 12 veckor då de lämnar mamman/hemmet, många lever kvar i 8veckorsregeln men det är på tok för tidigt.
Hoppas du hittar ett hem åt lilla skruttet, han är ljuvlig och påminner om en katt jag haft!

2007-09-30 @ 20:43:27
Postat av: Anna M

JAg lutar mig mot egna erfarenheter av katter under fyrtio år - inte skrönor.

2007-09-30 @ 21:33:21
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag menade inte att förolämpa dig på något sätt, menar bara att det blir fel att säga att honkatter skall leva ensamma när det inte är så. Det finns mängder med erfarenheter som säger emot och det vore synd om någon social kattdam blir utan sällskap om hon egentligen hade mått bra av det.

2007-09-30 @ 22:23:31
Postat av: Lindelou

Its a deal! Han är helt bedårande:-) Morran var ett namn som föll alla i smaken. Självklart vill vi kolla när det passar!
Jag har förresten massor av kaninbebisar här om det är av intresse;-)

2007-09-30 @ 22:36:27
Postat av: Anonym

Vi har 3 st katter varav 2 honor och 1 hane o det går alldeles utmärkt! Det blir nog vad man gör det till...

2007-10-01 @ 07:08:50
Postat av: majsan67

hade jag inte en aaaning om, att det skulle vara så. Vi har två stycken honor och dom har sååå kul ihop, springer racinglopp genom huset, tvättar varandra osv.... innan dess hade vi en ensam hane som tyvärr fick lämnas bort då han gav sig på tjejerna när dom föddes, innan dess har gubben haft en ensam hankatt som blev 19 år, ...
Så här stämmer det inte heller :)

2007-10-01 @ 12:08:32
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: ingrid

själva har vi haft 2 katter alltid förr. Vi hade dock oftast en hona o en hane som bodde hos oss. Var aldrig några problem. Sen hade vi ensamkatt i ett antal år,våran MAYA. Men hon försvann runt -01. Nu sen 2 år tillbaka har vi katten Mizzan(50% helig birma) och nu bor hennes ena unge kvar här eftersom den katten är sonens. Mizzan är inte överförtjust i hedda(som dottern heter)numer. Så det är nog ganska så individuellt. Och jag har haft katt i 20 år.

2007-10-01 @ 14:06:41
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Anna M

Mina erfarenheter är ju bara mina och det här är min personliga blogg - inte en katt- och hundsida. Jag kan inte skriva om något annat än mitt liv och mina erfarenheter.

2007-10-01 @ 17:13:33
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Annci

Som kattvän måste jag ju också säga mitt.
Jag tror också att det är individen och inte könet som avgör om det går bra med 2 tillsammans, min erfarenhet säger att de flesta tycker att det är kul med en kompis.
Sedan så håller jag med Emelie, kattungar behöver vara kvar hos sin mamma tills de är minst 10 gärna 12 veckor gamla.
Å en annan sak, ta gärna en slant för katten även om det bara är en symbolisk summa. Kattungar som sänkes bort sänker kattens status.
Har något att säga om raskatter också. Det finns ju många raser så det går inte att säga att de har bortavlade instinkter allihop.

2007-10-01 @ 19:22:56
URL: http://dykis.blogg.se
Postat av: ingrid

men du tog väl ändå inte illa upp över vad jag skrev anna? Jag skrev bara som kommentar mina reflektioner o mina erfarenheter jag med. Är det så att du tog illa upp av det jag skrev?

2007-10-01 @ 21:36:09
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Lindelou

Åh,kära nån vilket väsen.Jag som bara ville käka upp honom till middag;-)

2007-10-01 @ 23:23:32
Postat av: Micaela

oh! Kattunge, jag vill ha henne (honom?)
Synd att jag inte tål katter. :'( Annars hade jag gärna tagit den eftersom jag bor ensam och jag hade kunnat tillbringa en hel del tid med den. Tyvärr hade jag dock inte kunnat släppa ut den eftersom jag bor på andra våningen.

2007-10-09 @ 11:23:13
URL: http://livselixir.bloggspace.se/
Postat av: Anna M

Hej Miccan! Kul att du hittat hit. VAd synd att du är allergisk :( Morran ska flytta till landet och få det riktigt bra där :)

2007-10-09 @ 18:51:34
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Micaela

JA! :D Vad glad jag blir när jag hör sånt! Han kommer få det jättebra! Du känner dig säkert stolt över att han får komma till landet. Det är väl allas katter dröm typ? ;P

2007-10-10 @ 22:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback