Tack familjen S!!

Vi har aldrig fått några begagnade kläder till Liv och Sonja - eller till Torsten heller för den delen - men häromveckan hörde en granne av sig och undrade om om vi ville ha kläder efter deras ursöta tvillingflickor. De är knappt två är äldre än Liv och Sonja. Idag kom de hit med kläderna och gissa om jag hade glada tjejer här. De älskar kläder och speciellt skor och mössor - men även jackor och koftor. Fem minuter efter att vi fått grejerna såg de ut så här:

Allt var jättefint och vi är så glada!!

När vi var ute tog jag hand om mina rosor. Jag är hopplös på trädgårdar. Inget för att rensa ogräs men rosorna kan jag och de blommar för fullt nu. Jag klippte bort några slokande blommor så att det otal knoppar ska få spricka ut innan frosten tar dem. Jag ska ta bort allt annat och bara ha rosor tror jag. Och bara sätta ettårsväxter runtom.
image784


Kommentarer
Postat av: ingela

Tänkte att du redan hunnit föreviga:) Vad glad jag blir att kläderna kom till användning! De är verkligen helt bedårande
söta dina små tjejer. Mössorna har M o T vägrat att ta på sig men skorna hade de däremot, likt Askungens styvsystrar, kunnat pressa ner sina fötter i i minst ett par år till om de fått bestämma - men som jag sa såg de inte att jag smugglade med dem.....

2007-09-15 @ 17:13:28
Postat av: Jenny

Vackra, både barn och blommor! Det är aldrig dumt att ärva lite kläder.
Har läst om ditt problem med a-kassan och hoppas det löser sig. Jag har överklagat endel beslut genom åren och faktiskt fått igenom en hel del så jag tror nog det kommer en drös med pengar till dig till sist om du inte ger upp. kramar!

Postat av: Nickan

Åh kan inte jag få en av dina tjejjer, du har ju faktiskt två. Orättvist tycer jag........;))
Det är så kul att kolla alla dina foton, ska också blir bättre på att lägga in sådana, men min son vägrar vara med på nätet o det får man ju respektera.... Vi bor förresten också i ett rött tegelhus.... enplans med källare....
kramis!

2007-09-15 @ 21:12:45
URL: http://Nickanpickan.blogg.se
Postat av: Anna M

Ja, Ingela, skorna är för stora i år - de vita i alla fall men de andra går nog i vinter med sockar i. Men Liv äääälskar att ha skor och stövlar på sig och är inte så noga med storleken ;) Tack än en gång!!
JennyAnn, jag vet inte om jag orkar med en strid till just nu. Mitt liv brukar gå i medvind men nu har jag en period när mycket går fel och stridsviljan börjar falna. Jag behöver min energi till andra saker.
Och Nickan... du kunde ju få vara moster till mina barn och ha dem lite då och då :) Fast då får ni flytta ert tegelhus närmare vårt. Du får väl börja lägga upp komprometterande foton på dig själv :D

2007-09-15 @ 23:55:03
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

vilka fina rosor du har. Själv har jag 2 rosor. En varmröd som jag fick av sebben förra året som födelsedagsprresent. Bara det att den sprang ungarna ner i våras. Sen tog den sig väl men den är väldigt liten o så. Jag är urusel på rosor så du får gärna skicka över lite knep.
Visst är det kul ibland med att få ärvda kläder. Jag har massor som jag inte vet vart jag ska göra av....(som bara iza haft t.ex)

2007-09-16 @ 08:38:13
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: sissi

Åh! jag har inte fått ärva ngt i klädväg till jackie heller! avis jag blir! de var jätte fiiina! Jo en jacka har hon fått ärva. Hon är ju första barnbarnet och allt. så kul med äldre kläder i gott skick för dom bär inte alla andra just då. Kram

2007-09-17 @ 21:37:17
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback