Här sitter jag för mig själv

en fredagkväll. Pizzan ligger som en klump i magen... Barnen sover, Erik är i källarn och maken hos en kompis och fixar med bilen - som inte gick igenom besiktningen idag :( 

Idag när jag skulle hämta barnen på dagis hittade jag inte Liv & Sonja. De måtte ha varit sist kvar på avdelningen. Till slut hittar jag dem ute på "stora gården" med Torsten. När jag kom tog Torsten sina systrar i hand och sa: Kom nu småbarn! Nu ska vi gå hem! Jag hann i en hast framföra ett klagomål till deras fröken... varje eftermiddag när jag frågar Sonja efter en puss så säger hon: Det är slut pussar! Var tar de vägen? Klart att fröknarna snor åt sig dem under dagarna och inte sparar en endaste liten en till den hårt arbetande mamman! Liv har som tur är pussar kvar varje dag. Och hör och häpna: Jag frågade Torsten efter en puss häromdagen och jag tror, utan att tänka böjde han sig fram och gav mig en. Första gången på över tre år. Jag brukar ju våldspussa honom och han gör inte så kraftigt motstånd men frivilligt är ytterst ovanligt. Han blev förvånad och förlägen själv och började fåna sig.

Jobbet ser ut att bli förlängt och i oktober får jag ta över ett område så att jag får "egna" löner. Än så länge är jag bara resursförstärkare. Blev så glad när de sa: Vilken tur att det var du som kom - som är så självgående! När jag väl lärt mig hela systemet så ska jag skicka mitt CV till min egen kommun som använder samma lönesystem. Kanske kan jag få vicka där någon gång.

Nä nu ska jag se Law & Order!
Natti!

Törs man förresten be om några tummar igen? På onsdag?*viskar försynt*

Kommentarer
Postat av: Kristin

*håller tummarna för fullt!!!*

Postat av: Johanna

Jag ska också hålla tummetottarna för dig!
Har du testat att ha mosad avokado och rödlök som pålägg förövrigt? Jätte gott! Det kan du ha på dina bagels. Och lite olivolja.

2007-09-23 @ 09:38:58
URL: http://bruno.webblogg.se
Postat av: Anonym

Håller tummarna!!!! :)

2007-09-23 @ 15:30:02
Postat av: Eva med Jonathan

Vad glada nyheter! ;)
Kul!

2007-09-23 @ 23:12:30
URL: http://saggitarius76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback