Gäsp II

Oj vad trött jag är!! Stökig natt och så upp halv sex för att göra sig iordning för att jobba första dagen. Tjugo över sex traskade jag iväg till bussen. Jobbet gick bra. Det är MYCKET enklare löneprogram än landstingets. Det här lär man sig snabbt. Idag har jag lagt in timtider och kostavdrag. Och det ser ut som att uppdraget kan förlängas året ut. Tråkigast var att jag missade tåget hem och Torsten bröt ihop hemma så maken fick slänga in alla barn i bilen och hämta mig. I bilen blev Liv åksjuk och sista kilometern kräktes hon - i mina händer. I fem minuter satt jag med händerna fulla av processad banan. Det gör man ENBART med sitt eget gullebarns kräk. Väl hemma har jag varit alldeles slut. Och barnen har varit hungriga HEEEELA TIDEN. Liv har hunnit med två middagar och ett kvällsmål sen vi kom hem vid fyra. Vegetarisk pyttipanna, potatis med fläsk i löksås och macka och yoghurt. Vid åtta sov alla tre. Jag gick upp och lagade mat till lunch imorgon. Idag har jag ätit sallad som jag köpte på Prix men jag skanog försöka ha matlådor. Jag är van att bo granne med jobbet. Nu har jag några mil hem. Jag gjorde en het curry-gryta och basmati-ris som jag sitter och smaskar lite på nu innan jag ska sussa. Imorgon ska jag gå i god tid till tåget. Det är jättelångt från nämndehuset till stationen... skumt att den ligger så utanför samhället... ändå fick jag en genväg visad för mig.
Gonatt från mig!
image778


Kommentarer
Postat av: ingrid

man har pratat om i flera år att flytta järnvägsstationen ner till centrum där nämndhuset är men det har nog inte blitt mer än prat och planering för det. Det är ju en bit att gå där. Kan du inte ha en billig cykel som du tar därifrån till stationen? Ingen dyr för den snor de eller tar sönder på en gång men nån billig begagnad?

Postat av: Anna M

Det hade gått bra om jag åkt tåg till jobbet med men dit åker jag buss och går av vid kyrkan. Det blir knäppt här hemma med. Jag skulle vilja cykla till stationen på morgnarna men så ska jag hämta tre barn på vägen hem och då funkar det inte med cykel...

2007-09-05 @ 22:10:10
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

ok tänkte mest på det här med att du åkte tåget hem,tänkte inte på att du åkte buss dit. Har nog läst att du gjorde det,men minnet....
Har du långt till stationen från där du bor också?

2007-09-06 @ 16:24:13
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Anna M

10-15 minuters promenad. Än så länge är det bara skönt med promenaderna :)

2007-09-06 @ 16:44:50
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Sarah

Hej Anna
Vet inte om du minns, jag var med i ank0602... Tittade runt lite hos dig , roigt att se allt som hänt :) Lånade också bloggaddictedtestet *pekar til höger* Ha det så bra
/sarah

2007-09-07 @ 10:37:01
URL: http://smatingostorasaker.blogspot.com
Postat av: Annci

Åh har du börjat jobba, jag har inte läst någon blogg på över 2 veckor.
Stackars Liv, hemskt att åka bil när de mår så där.

2007-09-07 @ 13:07:45
URL: http://dykis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback