Läs och förfasa er :(

Tänk att sexualisera en fyraårings kön och tycka att det är ok att skriva om i tidningen. Hemska människa!! Fattar ärligt talat inte hur Aftonbladet kan trycka skiten!! JAg trodde faktiskt inte att den typen av människor fanns och absolut inte att de fick utrymme i pressen. Skrämmande!! Hos oss används bara ordet SNIPPA om kvinnors kön och SNOPP om pojkars. Att använda f-ordet och k-ordet till små barn tycker jag är rent snuskigt och på gräns till verbala övergrepp. Usch och blä!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Schulman äcklar mig, tack gode gud för att han slutat blogga!

2007-10-12 @ 21:45:34
Postat av: Anna M

Jag har aldrig läst hans blogg men den här kolumnen ger en bild av honom som snuskgubbe utan vett att dölja det :(

Postat av: eamane

Jag har hört honom på radio och tyckt han var knäpp och inte velat läsa bloggen. Sån tur känner jag nu...

2007-10-13 @ 10:28:29
Postat av: Maritha

Välkommen tillbaka.

2007-10-13 @ 12:04:24
Postat av: Mammatilltvå

Oj vad mycket som kom med !!!! Det jag ville ha med slutar där det står att man kan vinna em middag...Du kanske kan plocka bort resten eller hela kommentaren !!

Kram J

2007-10-13 @ 12:56:48
URL: http://1973.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Postat av: Mammatilltvå
Läs detta då ! Allvarligt talat, vad är det för fel på killen ?!

Hälsning från graven - Alex Schulman gästbloggar!
fredag 12 oktober 2007 18:59:47

Jaha, hej hej, här är jag alltså, framför en bloggskärm igen. Jösses, vad ni måste ha saknat mig och min "vassa penna", som någon skribent på Expressen Kultur beskrev den. Ni måste vara glada att åter få ta del av "en av landets bästa skribenter", som kulturchefen på DN uttryckte det.
Jag sitter i köket, Katrin visslar förbi som pistolskott fram och tillbaka genom köket. Vi har vår tv-fredag och då ska ingenting störa oss. Hon tvingar mig till och med att stänga av mobiltelefonen, den skatan. (Det hon inte vet är att jag har den på ljudlös och kollar vad som försiggår på den så fort hon tittar åt annat håll.)

Livet som ickebloggande, snäll person tär på mig. Ibland är det outhärdligt. Jag har inga ventiler kvar. Allting stannar kvar här inne i själen min. Jag blir vattensjuk av alltsammans, jag sväller och mina fingrar blir som när man ligger i ett hett bad för länge, de blir räfflade som grillchips.

Då händer det att jag livebloggar, fast utan blogg. Jag ser en kvinna i jazzbyxor på stan, springer ikapp henne, knackar henne på axeln, pekar på byxorna och säger: "Jazzbyxor!" Och så skrattar jag rått. Ha ha ha, så skrattar jag och kvinnan stirrar på mig som om jag vore en dåre och jag fortsätter: "Satan helvete och jävlar vad fult" och så säger jag "JAZZBYXOR" igen och pekar och skrattar och pockar på förbipasserandes uppmärksamhet, skriker över hela gatan att "titta på den där då, hon har jazzbyxor." Och så drar jag tag i jazzbyxan och spänner åt utav helvete och släpper med en snärt mot låret så att kvinnan skriker "AJ, vad i helvete håller du på med?!" Och då flyr jag hukande längs Birgerjarlsgatan.

Och sen går jag hem, lugnad och åter avspänd.

Finns det några frågor på det? Ställ dem i så fall i kommentarsfältet nedan så ska jag svara på dem. Roligaste frågan vinner en lunch med mig och Calle och Katrin tillsammans.

Läs kommentarerna(103) / Kommentera inlägget / Skicka som länk

2007-10-13 @ 13:19:51
Postat av: Anna M

Sådär, nu blev det inte så mycket :)

2007-10-13 @ 13:22:23
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Eva med Jonathan

Har faktiskt aldrig läst schulmans Blogg heller, men jag har förstått att den tydligen var kontroversiell och anande nånstans att han kan väl inte bygga upp hela sitt liv och alla svanskar som läst bloggen på denna tydligen idiotiska blogg...för det verkar ju som om han levt i nån fantasivärld till slut!? (Har ju läst en del om han efter han slutade blogga.) Nä fy farao, jag förfasar mig verkligen Anna! Usch och fy!! Hur kan hans fru stå ut med honom? Tänk sen är de ska skaffa barn tex... nä karln är inte frisk...jag har läst att han inte känner sig bra heller och har bokat psykologhjälp nu...

2007-10-13 @ 16:17:15
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: Eva med Jonathan

http://www.expressen.se/nyheter/1.862060/alex-schulman-slutar-blogga

(Hittade dock inte artikeln om söka psykolog).

2007-10-13 @ 16:25:21
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: sissi

Varmt välkommen tillbaka A! Saknat ditt bloggande! Hoppas allt går vägen för er. KRAM!

2007-10-13 @ 17:24:16
URL: http://gusan.blogg.se
Postat av: johannapannan

Det skriver jag under på! Snopp och Snippa är två bra ord för små barnens

2007-10-16 @ 07:40:34
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback