Influensa, utvecklingssamtal och studier

Imorgon ska jag på utvecklingssamtal till Liv & Sonjas dagis. Förra veckan var det Torstens. Jag verkligen äääälskar att gå på alla de där mötena :) Det späder på min mammaidentitet som fortfarande inte är självklar. Jag antar att jag gått utan barn så länge att jag aldrig kommer att kunna känna mig som en mamma ända in i märgen. Jag tror ibland att jag drömmer. Tre stycken. Jag som inte skulle få något....

Jag ska vaccinera mig mot influensan också. Och nej, jag tillhör ingen riskgrupp, men har en arbetsgivare som gärna ser att man gör det så de betalar. Jag ska gå upp och köa med de hjärtsjuka och pensionärerna på torsdag. Det känns lite fånigt men förra året hade jag min livs första influensa och det var en riktigt vidrig upplevelse. Vi insjuknade hela familjen mer eller mindre samtidigt och ingen ville göra något annat än att ligga och må dåligt men jag blev ju mitt i allt onda och sjuka tvungen att ta hand om tre sjuka barn. Liv och maken blev ju sen inte friska av sig själva utan blev tvungna att äta antibiotika. Det känns i alla fall bra att få vaccin fast som sagt lite fånigt men då kan jag ju skylla på min arbetsgivare ;)

Och så ska jag läsa in företagsekonomi på distans tänkte jag. Jag hade tänkt ta det på gymnasienivå men fick rådet att läsa på högskolenivå på en gång.... men jag vet inte om jag hittar en sån kurs. Jag vill börja nu. Jag gör det för att bredda mig lite så att jag ska kunna ta ett kombinerat löne/ekonomiassistentjobb framöver. Har t o m planerat hur jag ska lägga upp studierna. Eftersom barnen inte sover på nätterna och jag ständigt ligger efter med sömnen så tänkte jag mig att läsa en kväll, sova nästa och läsa den därefter osv. Det borde gå. Med att sova menar jag att sova när barnen somnar. Så trött är jag ofta eftersom jag går upp såpass tidigt - går hemifrån kvart över sex på morgnarna och ofta har jag inte sovit mer än ett par timmar.

Nu ska jag lägga iordning barnens kläder inför morgondagen och packa ryggsäckarna med det som ska med till dagis. Matlådor till lunch åt mig är fixat för ett par dagar framåt.

Nattinatti! (kl nio!! så är det alltid för mig den söndagen vi ställer om klockan på hösten)

Men apropå tidomställningen... bloggen är inte omställd och ändå ser det ut som att den ska vara det i inställningarna...

Kommentarer
Postat av: johanna

Vad tror du om floating då?

Postat av: Anna M

Att det är otäckt att stänga locket... Jag skulle inte våga stänga in mig i mörkret. Tyvärr.

2007-10-28 @ 22:43:45
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

ja du influensavaccin ska min evelina gå o ta i år. I o för sig har hon ju en svår astma o jag har velat många år men hon blir ju så hemskt sjuk varje år i influensan så nu får det bli av. Företagsekonomi på distans på komvux läste peter in häromåret,i degerfors. Så han läste inte på högskolan men det bör ju finnas :)
Tufft av dig att kunna plugga samtidigt.

2007-10-29 @ 00:21:37
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Linda

Företagsekonomi har jag också funderat på att läsa. Jag har smygande planer att starta eget, och då är det ju alltid bra att kunna föra sin egen bokföring och marknadsföring.
Vad har du för planer?

2007-10-29 @ 09:14:42
URL: http://npf.blogg.se/npf
Postat av: Ewa S

Nu blir jag avundsjuk ärlig talat. FÖretagsekonomi som är så kul. Sökte en distanskurs på nätet för att läsa på högskolenivå men fick hoppa av då allt blev kaos här hemma. Lycka till med det och allt annat. Bra att du tar vaccinet efter förra året!

2007-10-30 @ 07:37:32
URL: http://skewaewa.blogg.se
Postat av: Anna på jobbet

FAst jag får ta det på gymnasienivå nu först så kanske högskolenivån kommer sen. Insåg att det var mer än fem år sedan jag gjorde högskoleprovet så jag kan inte söka där förrän nästa höst...

2007-10-30 @ 07:53:32
Postat av: Anna på jobbet

Linda jag kan bokföra till husbehov. Har haft en liten enskild firma
förut. Jag vill bara kompetensutveckla lite... öka min anställningsbarhet som det heter.

2007-10-30 @ 11:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback