Lite kuriosa om mig

Igår när jag cyklade till affären upptäckte jag att jag absolut inte kan cykla med bara höger hand på styret. Vad knepigt! Jag är ju högerhänt, men jag kan inte alls styra cykeln med högerhanden. Jag cyklar omkull. Vänsterhanden går perfekt. Däremot kan jag inte göra något annat med vänsterhanden eftersom jag är extremt högerhänt.

Men jag kan sätta benet bakom huvudet :) Kan du?

Jag har hårfobi. Nu har jag ganska långt hår för att vara jag så jag har det ganska jobbigt... Jag kan ibland kräkas av hår.

Jag kan ibland kräkas om jag får något otäckt att äta. Det var därför jag slutade med kött  för snart femton år sedan :(

Jag är en fryslort som helst vill ha runt 25 grader inne jämt (speciellt när jag sover). Sommar med 30-35 graders värme är UNDERBART!!

Jag tuggar på hårda godisar.

Jag har hypothyreos som många äldre damer :)
.
Jag fyllde 41 år igår.

Jag är vansinnigt fåfäng.

Jag är en besserwisser.

Jag har ALDRIG fel.

Jag är en språkpolis som har svårt för särskrivningar men ännu svårare för kontaminationer som beklagar sorgen o dyl

Jag gråter varje dag - inte för att jag är ledsen varje dag utan för att jag har nära till tårarna och lätt blir rörd.

Jag vill ha fler barn - hundra stycken ungefär.

Egentligen är jag smal ;)


Jag kompromissar nästan aldrig.


Jag tappar nästan aldrig fattningen.


Jag säger väldigt sällan saker jag sen får ångra.


Jag är livrädd för att flyga.


Slutligen är jag ganska nöjd med att ha hamnat i Holland istället för Italien...

Lägger till att jag ALDRIG har tid med era bloggar nuförtiden :(


Kommentarer
Postat av: Carola m 7 från aff

Grattis på födelsedagen lite i efterskott!!!!
Vilken rolig "lista" om dig själv, jättekul att läsa:)
Ha det gott!!!
Carola

2007-11-23 @ 21:00:28
Postat av: Jenny

Ett grattis kommer härifrån också! Jättekul att läsa din lista. Kramar!

Postat av: Stina Lexell

Grattis grattis i efter skott på födelse dagen!!!!!!
Du e ju cool. Kramar från Stina.

2007-11-23 @ 22:53:34
Postat av: Träflisan

Ja visst är Holland underbart!?!?! Jag älskar den dikten. Vi har den uppsatt på väggen här hemma. Jag ler alltid när jag ser den och tänker på vilken tur vi ändå har, trots att det stundtals är
ganska krävande.

Grattis i efterskott!!!
:)

2007-11-23 @ 23:21:08
Postat av: Maritha

Jag har märkt att du inte bloggar så ofta, tyvärr, bilder på tvillingarna vill jag se, det var längesen

2007-11-24 @ 00:24:58
Postat av: Anna M

Kommer Maritha! Tiden tryter som du säkert förstår,

2007-11-24 @ 17:33:36
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Hannah

Grattis i efterskott :D

kram

2007-11-25 @ 00:33:48
URL: http://www.littelfrogs.blogspot.com
Postat av: Eva med Jonathan

Hej! :)
Jag hinner inte med bloggar alls heller just nu :(
Men försöker läsa lite iaf!... Jätteroligt skrivet och ärligt ! :)

Grattis i efterskott!

2007-11-25 @ 17:42:07
Postat av: lillkillensmamma

Grattis i efterskott!

2007-11-26 @ 14:30:33
Postat av: Anonym

Jag är inte ett skit nöjd med Holland just nu - i ärlighetens namn :-(

2007-11-28 @ 09:15:07
Postat av: Anna M

Vad trist! Ja, det går väl upp och ner för de flesta. Fast i mitt fall är det inte just Holland det är fel på... det är andra saker som blir tokiga.

2007-11-28 @ 10:38:04
Postat av: Anonym

Jag kan också sätta benet (eller faktiskt båda benen)
bakom huvudet. Men jag är en vig 17-åring ;)

2008-05-11 @ 18:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback