Balsam för själen...

image847
Jag gick på minnesgudstjänsten ikväll. Ensam. När jag närmade mig kyrkan så möttes jag av en vacker syn. Alla ljusen på gravarna och brinnande ljus som en liten allé fram till kyrkporten. Det blev snabbt fullsatt. En kyrka full med sörjande. Alla hade vi förlorat någon det senaste året. Så fort kyrkklockorna började slå började det också bränna under ögonlocken på mig. Jag är evigt tacksam för den näsduk jag fick stucken i handen av min granne i kyrkbänken. Du läser knappast här, men tack ändå!! Kören Voxette sjöng vackert så det gjorde ont i hjärtat. En pastorsadjunkt hade en sån inlevelse och känsla att det verkligen gjorde gott. När de började läsa namnen på de som gått bort från oktober 2006 till oktober 2007 så insåg jag att jag kände en eller ett par varje månad. När sen januari närmade sig så stålsatte jag mig.. jag visste att hon skulle komma först. Nyårsdagen... Så sa de hennes namn och så var det över. Det var en gudstjänst fylld av sorg och smärta men med kärlek och minnen... Jag var både tom och lätt när jag gick därifrån.

Jag hoppas att alla som fick sitt namn uppläst saknades av någon.

Kommentarer
Postat av: Stina L

Hej Anna. Skönt att få gå iväg och bara få vara själv (utan barn och man alltså) en stund med sina tankar och känslor! Anders och barnen är hos farmor och farfar över helgen så jag tillbringar den med mig själv och mina tankar men börjar längta nu....
Kram

2007-11-03 @ 22:22:43
Postat av: mat-malva

Hej
så skönt att du kunde gå tillslut.
Hoppas att det hjälpte dig en bit på vägen.
kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback