Adventsbestyr

Ikväll har jag plockat fram lite adventspynt. Jag hade glömt hur uppspelt Torsten blir. Jag plockade fram ett par bakböcker som jag hittade i källaren också... Torsten satt med böckerna och bläddrade bland godsakerna och sa: Jag vill äta upp er!! till kakorna och: Jag vill ha tårta! Mamma kan du göra den kakan?! Han var verkligen jätteglad åt att vi ska baka även nästa helg. Jag fick lova att göra syltkakor (hallonsnitt).

Liv och Sonja var också jätteuppspelta och började gräva i lådorna. Jag fick ta i med barska rösten till slut. Vi satte upp stjärnor i fönstren och Sonja sjöng Blinka lilla stjärna (hon kan hela texten). Så kom halmgrisen uppp ur kartongen och Liv blev alldeles såld. Hon har släpat runt den hela kvällen så vi har halm lite här och var. Hon strök på den... när hon skulle byta om till pyjamas insisterade hon på att grisen skulle klä sig först. Jag fick rota fram en liten bebisomlottröja och trä på den och så skulle han naturligtvis sova i sängen. Annat var det inte tal om. FAst han var lite stickig och fick sova en liten bit bort. När hon somnade flyttade jag på den. Den kommer nog aldrig ut på trappen i år. Får väl köpa en julbock i år.

image903

Kommentarer
Postat av: Annci

De för härliga de små. Hittar nått de tycker om och sedan släpper de inte. Här följer det också med en del saker i sängen som man sedan får plocka bort när de somnat.

Postat av: Jenny & Benjamin

Nämen sötnosen. Tänk att en halmgris kan bli en sån stor favorit :) Tror du det går att packa ner den igen efter jul ;)

2007-11-29 @ 18:53:10
URL: http://jennyonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback