Torstens cykel

Idag har vi varit på barnhabiliteringen och hämtat Torstens cykel! Han skulle minsann inte med och titta på någon cykel. Maken dök inte upp när han skulle så jag fick slänga ner två hungriga tjejer i kärran och ta en smågråtande son i handen och släpa oss uppför backen (vi bor granne med barnhab). När vi kom upp började han leka med grejerna där. Han är ju så hemma där eftersom han varit där så ofta. Cykeln tittade han inte åt men Liv däremot lekte med den. Sonja gick in i gymnastiksalen och grejade runt lite. Hon hittade leksaker och en studsmatta. Cykeln är försedd med en stång att hålla i för oss (om vi vill) och plattor på pedalerna där man kan spänna fast fötterna. Dem ska vi ta bort. Torsten som inte ville ens titta på cykeln cyklade hem. Sen fick pappa ta honom till leksaksaffären och köpa ytterligare en bananyckel (Bionicle) som belöning.

image539


På söndag är det Mors Dag. JAg är beredd att sätta en peng på att jag inte blir uppvaktad i år...


Kommentarer
Postat av: ingrid

nu ser jag,det är modellen under den som stoffe har. Varför ska du inte bli uppvaktad på mors dag? Det hoppas jag att du blir.
kram ingrid

Postat av: Anna M

Mina barn är för små för att fixa uppvaktningen själva *blink, blink*

2007-05-24 @ 00:16:34
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Stina

vilken ball cykel och vad kul att Torsten gillade den! En dum fråga, vad är hab för något och vad gör ni där? Vi fick ju diagnosen i februari men NP-enheten har inte hörts av sedan dess. På mors dag befinner jag mig i London med min sambo och en god öl!! Ungarna är med farmor och farfar, kan knappt tro det är sant. Jag ska iallafall tänka på dig på söndag och att jag är så glad att jag hittat till din blogg!

2007-05-24 @ 09:29:02
Postat av: ingrid

nä det förstår jag. Dina barn behöver hjälp av sin pappa med det :)
kram

2007-05-24 @ 11:50:42
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Anna M

Barnhabiliteringen är de som på de flesta fall har ansvaret för barn med autism. På en del ställen är det BUP. Det är de som ska se till att ni får utbildning och att ni får stöd och att sonen får den behandling som är lämpad.

2007-05-24 @ 14:13:43
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Det blir inte jag heller, och det har jag aldrig blivit! Maken hade fått för sig att detta är ett kommersiellt jippo påhittat av affärsmännen och har därför aldrig uppmuntrat barnen att fira MOR. Det är dock inte sant, Mors Dag lär ha introducerats via Bondepraktikan. Fars Dag är däremot ett kommersiellt jippo så det firar vi inte heller...
Fast i morgon fyller maken år, och det firar vi!

2007-05-24 @ 22:11:27
Postat av: Anna M

Hrmf... Hur kan han bara få för sig sånt!? Mors Dag är viktigaste dagen på året och har varit så sen Anno Domino 2002

2007-05-24 @ 22:15:15
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: lillkillensmamma

Det är en jättefin cykel! (Inte alls som jag trott, måste jag skamset tillägga. Ingen "miffovarning" alls - om uttrycket tillåts? ;-)
Hoppas Torsten fortsätter gilla att trampa runt på den. Hur gammal måste man vara för att kunna få en sådan?

2007-05-25 @ 08:29:35
Postat av: Anna M

Över ordinarie trehjulingsålder tror jag. De flesta femåringar cyklar ju utan stödhjul. Runt fyra lär väl de flesta sig att cykla. .

2007-05-25 @ 09:27:17
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback