Resignerad frukost och Mors Dag

image546

Ni kanske minns mitt desperata rop på frukosthjälp? Nu har jag resignerat helt och idag åt mina småstroll gröna oliver med ansjovis, prinskorv och kryddade riskakor. Till detta försökte jag med o'boy men det dög förstås inte. Provivas jordgubbsdryck är det som gäller för stunden. Barnen åt med god aptit i alla fall och det är väl det som räknas.

Och så till Mors Dag. Min man brukar ALLTID glömma dagen och får åka och köpa en panikbukett. Saken är den att jag är ganska bortskämd med blommor och på Mors Dag vill jag ha något speciellt. Nåväl, i denna turbulenta tid trodde jag inte verkligen inte att han skulle komma ihåg mig. Igår efter vår utflykt gick jag ut till bilen för att hämta in lite grejer som vi glömt kvar. Maken hade varit till affären emellan. När jag kommer ut till bilen ligger där en stor och fin trädgårdsbok. Precis en sån som jag tänkt köpa. Tänk att vi tänkte lika, tänkte jag och tog in den. När maken kommer upp ur källaren talar jag om att jag tog in boken han glömt där... Som var min Mors Dags-present...


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vad kul att du fick en trädgårdsbok!

Postat av: incan

kul att du fick en morsdagspresent då :)
Här har jag inget fått än,peter har jobbat natt o sover till 12.30. Om peter kommer ihåg mig åtestår att se fast i morse fick jag en kram o grattis på morsdag av han. Sen om han kommer ihåg att köpa nåt är väl inte säkert. Mina stora barn fixar ju sånt där själva. Men de små gör det ju inte. Han kommer vara fullt upptagen med att spika evelinas golv idag o få det klart.

2007-05-27 @ 10:55:51
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Johanna schmidt

naaah så sött! ; )

2007-05-27 @ 17:03:07
Postat av: Caroline

Haha, kul historia kring Mors dag!

2007-05-27 @ 19:57:15
URL: http://bakel.se
Postat av: Annci

Kul att han kom ihåg.
I min släkt firar vi inte mors/farsdag. I J.s släkt däremot är det jätteviktigt att komma ihåg dagar.

2007-05-28 @ 10:59:44
URL: http://dykis.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Jo vet du vad!?
Emma "kom ihåg" mig! Hon hade köpt ett mjukishjärta med stjälk som det står "Världens Bästa Mamma" på!

2007-05-29 @ 14:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback