Överklagan

 Computer Nu har jag suttit 1 ½ timme och påtat ihop mitt yttrande till Länsrätten i överklagan om vårdbidraget. Två sidor blev det med en del hänvisning till gällande praxis och RFV anser 2004:4 ANVÄND DETTA ALLA FÖRÄLDRAR TILL BARN MED AUTISM!! VI HAR RÄTT TILL HELT VÅRDBIDRAG!! Naturligtvis under förutsättning att vi inte redan har en massa avlastning. Där finns också domar med mer en ett barn i familjen med npf. Samtliga domar som gäller helt vårdbidrag är för barn med autism. Första barnet är FYRA ÅR GAMMAL! Så föräldraansvaret behöver inte komma ivägen för helt vårdbidrag. Att inte få sova på åratal kan man väl säga överskrider föräldraansvaret mer råge. 10 maj ska mitt yttrande vara Länsrätten till handa. Det ska bli väldigt  spännande att se vad som händer. OCh om jag har mage att gå till Kammarrätten om Länsrätten avslår min överklagan...

Tumhållning, pliiiis!









Kommentarer
Postat av: Angela

Heja Tårtmamman!

Sitter i vårdbidragsskrivandet stund (?!) själv och känner att jag har en kamp framför mig...inte så roligt men sååå värd då vi fick det vi ville förre gången.

Håller tummarna och stortårna (I'll ever cross my fingers)

Kram/ Angela aka CalleFifiMamma

Ps. Du har så otroligt söta barn + Torsten påminner mig så mycket om min Calle :)

2007-05-07 @ 18:35:05
Postat av: Linda

Håller tummar och tår för att det går vägen.
Själv orkade jag inte överklaga, utan söker igen nästa år och hoppas att det går vägen då.

Postat av: Anna M

Då ska jag hålla tummar för dig med Angela! Det jobbigaste med vb-ansökan är att man ska fokusera på allt negativt. Det känns som ett svek mot ens barn. Jaså, Calle är en sån snygging han med :)
Linda jag har inte lagt ner mig direkt. Läste igenom RFV anser för helt vb och kollade vadjag kunde plocka och så bes´krev jag våra nätter och förtydligade intensivträningen (BTN). Det var de stora bitarna som FK inte lagt något fokus på.

2007-05-07 @ 23:02:57
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

hoppas det går vägen anna. Håller tummarna :) Fick iväg min förnyelse av vbansökan igår o ska väl bara komplettera nu. Det är ju alltid nåt man glömmer känns det som.

2007-05-08 @ 00:35:45
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: johannapannan

alla tummar hålls!! måste vara svårt att formulera och fixa med sådant här.

kram!!

2007-05-09 @ 07:19:43
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback