Hmm... filoferar

Inte så sällan undrar jag hur det kommer sig att jag får så... omständiga barn. De är väldigt medvetna om omgivningen och är ganska svåra att leva som förr med. De är lynniga. De somnar inte när de ska (förutom trötta Liv då) och de äter inte när det är stojigt runt dem. Sonja vill inte åka vagn och blir hysterisk om hon tror att hon ska sova. Torsten skulle inte somna alls utan hjälpmedel.

När jag tänker på det här så kommer frågan: Hur är jag själv då? Jag är ganska spänd av mig. Väldigt medveten hela tiden. Som att jag var på min vakt, antar jag. Jag har jättesvårt för att varva ner.

Varför skulle jag få lugna barn när jag är på helspänn själv? Men sen dyker nästa fråga upp: Är de såna för att de ärvt mitt sätt eller blir de nervösa av att vara runt mig? Hemska tanke!!

Jag trodde att det skulle vara lätt att vara mamma... Jag inbillade mig att det skulle vara enkelt att ta bebin med sig överallt. Men Torsten klarade inte det ens som liten bebis. Och Liv och Sonja tar jag sats för att ta med någonstans eftersom resan dit kan bli jobbig. Sonja protesterar högljutt både i vagn och sjal vissa dagar. Med en liten som är trött och kinkig så petar man bara ner liten i sjalen, men med två... var gör man av den andra? Nä, det är inte lätt att vara mamma även om det är det bästa jobb jag haft hittills...

Kommentarer
Postat av: ingrid

det är inte lätt att vara mamma. Finns nog ingen som kan svara på varför ens barn är som de är. Dels är de väl en produkt av en själv...huh hur det låter...
Men du kanske är mer på spänn på grund av vissa saker. Har man barn med autism blir man nog det automatiskt på ett sätt. Sen är vi alla olika precis som att barnen är olika.
Kram

Postat av: Anna M

Nja jag var sån redan innan, men p g a vissa saker det med...

2007-05-21 @ 09:07:41
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Eva (med Jonathan)

Hej...! Håller på att läsa i kapp lite på bloggen nu...efter min resa.
Såna tankar har jag också ofta...Man funderar mycket...Sen är det inte så konstigt om man är trött när man dessutom har 3 barn! Vill bara säga att jag tänker på dig och glöm inte att du är den bästa mamman för dina barn!
Kram!

2007-05-21 @ 15:26:25
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: lillkillensmamma

Hmmm... Du brukar ju vara så klok. När jag tänker som du skriver nu, så händer det att jag hoppar in på din blogg och läser - och då försvinner de tankarna en stund.
Det är klart att barnen påverkas av vem man är, men - egentligen - tror du väl ändå inte att de blir nervösa av att vara runt dig?
Nej, det är nog mera biologi inblandat än många tror idag. Om det nu är en tröst.
Stor kram till er allihop!
Särskilt stor kram till sjalflickorna och hoppas de kan somna ikväll!

2007-05-21 @ 15:54:36
Postat av: Anna M

Alla har vi våra dåliga dagar... Men då har man raringar som ni och det hjälper verkligen :) Tack alla tre!

2007-05-21 @ 16:14:41
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback