Vi överlevde helgen

Och det gick riktigt bra! Erik kom på lördagen och hämtade ut recept åt mig. Naturligtvis tog både melatonin och sojaersättning slut så att vi med nöd och näppe klarade fredagen. Apoteket hade slut soja och licensen till melatoninet godkändes inte förrän på fredag eftermiddag och då kunde jag inte gå själv.

image334

Varje dag har vi gått till COOP och handlat lite så att vi ska komma ut lite och så att Liv & Sonja kan sova i vagnen. När man ser dem så här är det svårt att fatta att de är så i luven på varandra jämt. Det har blivit en dyr vecka. Torsten har fått två PS-spel, två dvd-filmer , en transformerleksak och en turtlesdocka. Linda, om du undrar hur jag bär mig åt så hänger jag mig åt positiv förstärkning i kvadrat :) - för er utan barn med neuropsykiatriska funktionshinder så är positiv förstärkning ett snyggare ord för muta, som används för att få våra barn att få starkare motivation och räddar våra stackars nerver också förstås.

image335

Kolla! Hela syskonskaran samlad! Och Liv & Sonja pussas i bakgrunden :) De har sina stunder.Och högen med tvätt bakom Torsten vittnar om min tidsbrist den här veckan. Jag har knappt hunnit diska och vika tvätt har jag fått göra i omgångar. Men eftersom det går två maskiner om dagen i det här hushållet (3 kg-maskin) så hamnar jag hopplöst efter.

Imorgon kommer Ulf hem från sjukhuset. En dag tidigare än jag räknat med. Första veckan blir det nog inte mycket aktivitet. Svårt att vara hemma utan att kunna ha barnen i famnen eller kunna bära dem.

Kommentarer
Postat av: Karolina (från Aff)

Heja! Du är en hjältinna som klarar det själv! Och åh vilka godingar till barn du har!!!

2007-03-04 @ 22:07:13
Postat av: Anna M

Ja fast Erik ser lite knäpp ut på bilden. Men jag var bara tvuvngen att ha med Livs & Sonjas puss :)

Postat av: Linda

Hi hi, så det är så man bär sig åt. Positiva förstärkningar i kvadrat.

På din fråga i min gästbok om varför Cassandra inte fick sitta i mitt knä, så är svaret...för att jag var dum helt enkelt. Alla andra barnen satt själva, och...ja...jag påverkades fel. Med facit i hand borde jag kanske låtit henne sitta i knät, men det gick ju bra ändå. Hon måste så ofta pushas för att göra något självständigt, och... ibland är det svårt att veta vad som är bra pushning och vad som är dåligt.

2007-03-04 @ 22:36:02
URL: http://npf.blogg.sen
Postat av: Anna M

Jag är dålig på pushning. Det får andra sköta. jag har tagit på mig rollen som tryggheten och det trivs jag med. Dagis, hab och pappa får sköta utmaningarna.

2007-03-04 @ 22:47:28
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: johannapannan

jättesknt att ni överlevt veckan. Full fart, tufft ibland och en hel del tidsbrist. MEn vad gör det? Du har tagit er igenom det.

sött med pussande små. Z överfaller andra och kramas och pussas han med. Det är dock olika hur de små tar det....

2007-03-05 @ 07:33:23
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Så goa dina ungar är! Både de sovande skönheterna och pussande småsnuttorna, OCH grabbarna!

2007-03-05 @ 22:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback