TOPP TUNNOR RASANDE!!!!

 Grrr Igår fick jag höra ryktesvägen att kommunen plockat bort specialpedagogen från Torstens resursavdelning :/  Var i helsicke ska en specialpedagog kunna behövas mer än på en resursavdelning. Personalen i all ära, men specialpedagogik är A och O för barn med autism. Och har man bemödigat sig att informera föräldrarna? Nej då!! Har precis slängt iväg ett rasande ilsket mejl till förskolechefen och inte stannar det med det. Hela natten har jag formulerat brev i huvudet till skolnämnden. Jag som varit stolt över vår kommun och på det sätt man verkligen tillvaratar kompetensen. Men det här är en konsekvens av maktskiftet. Skit i svaga grupper. Vi som redan är uttröttade kanske inte orkar kämpa emot när folk stampar på oss och då kan man tjäna en hacka på oss. J-dra borgarpolitik!! Jo, jag vet att jag förlorade i poäng hos er som röstade på pajasarna...

Så illa var det nu inte när jag grävde lite i saken. Lyckligtvis! Än är frågan inte löst men förhoppningsvis ska en specialpedagog finnas till hands inom en inte allt för avlägsen framtid. Jag får spara på ammunitionen den här gången också. Skönt!!





Kommentarer
Postat av: ingrid

ja vad ska man säga.....mer än att det är ju absurt att ta bort spec.pedagogen. Skickar över lite styrkekramar.

2007-03-18 @ 10:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback