Omslutet x på ryggen

Hoppas att du blir på bättre humör av det här Butter :)


Du tar ett tag under armarna på barnet när du håller det med ryggen mot dig och svänger upp det på ryggen. Håll armarna om din hals som på bilden.

Ta reda på mitten på sjalen och sprid den över rumpan och ryggen på barnet.

Samla ihop tyget och spänn. Knyt en enkelknut över bysten.

Kläm fast ena änden mellan knäna och lägg den andra över axeln. Sprid tyget över barnet rygg från ena sidan till den andra.

Samla ihop under benet men försök behålla spridningen över ryggen. Kläm fast den änden mellan knäna och...

...gör likadant med andra änden.

Ibland konstrar barnet. Men bara det är på gott humör är det ok. Om barnet inte vill vara i sjalen tar jag ur det

Knyt ihop ändarna på magen. Nu återstår bara att se till att sjalen sitter bra över ryggen och under rumpan. Bägge lagren ska dras från knäveck till knäveck precis som i omslut på magen.

Eftersom Liv var vaken och pigg och bara demobebis här så knöt jag inte in armarna. Så här sitter mina barn när de bara vill åka men inte sova. Annars drar man upp tyget över armar och axlar så det ligger omlott upp till nacken. precis som på magen.

Framtill har du bara enkelknuten över bysten (om man händelsevis har någon) och knuten på magen.

Observera att det tog två minuter från att Liv låg på ryggen till färdig resultat. Klockslag finns på varje bild.


Sonja däremot är lite vild och kan inte sitta i sjal på ryggen eftersom den inte sitter kvar som den ska. Henne bär jag i mei tai varje kväll när hon ska sova. Bra sybeskrivningar finns på sjalbarns forum under Gör det själv. Jag som inte kan sy köper det andra sytt. De hemsydda har sjalliknande tyg över axlarna som du kan se här så att det avlastar fint - i motsats till remmar eller band.

Några sista bilder på mig och den för dagen nya DIDYMOS INDIO MALVA. Mjuk och skön i bomull och ull.

Kommentarer
Postat av: johannapannan

TACK SNÄLLA!!!!!!!

nu är jag inte så butter mer. kram

Postat av: Anna M

Nöjet var helt på min sida :) jag ville ji prova min nya sjal till varje pris *s*

2007-03-27 @ 19:59:41
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback