Jag tröttnar aldrig

på att sätta in bilder på mina vackra ungar :) Idag har vi varit ute under eftermiddagen igen. Förmiddagen tillbringades hemma och Liv & Sonja åkte med pappa när det var dags för middagsluren. Torsten och jag gick till blåa affären (COOP) och handlade. Alla affärer och rum är indelade i färger. Det är inte alltid man är med i färgvalet. Svarta affären t ex visste jag inte vilken det var och det visade sig vara en leksaksaffär som lagt ner. Tur att den vita fanns på andra sidan gatan den gången.

Vi plockade fram Torstens Bobby Car och lite andra grejer som han hade när han var mindre. Oj, vad han växt sen vi bodde i vita huset (ja, våra hem har också färger: vita, gula och NYA huset).

image376

Det gick förresten som hejsan att lägga barnen trots omställningen till sommartid. Torsten brukar bli så störd av det att sömnen rubbas i månader. Delvis därför har jag köpt en ganska tung gardin till sovrummet + att vi har hissgardin. Han är ganska fixerad och förundrad över solens upp- och nedgångar. Att det förändras är väldigt jobbigt. Jag efterlyser en klocka som illustrerar vilken tid på dygnet det är.

Jo, barnen somnade gott ikväll. En halvtimme senare en vanligt men det berodde mest på att Sonja och Torsten var så busiga när Liv skulle sova och ingen ska behöva vara ledsen på kvällen. De fick busa av sig i sängen och så började vi om från början. Kl sju sov både Liv & Sonja och kvart över snarkade det i tevesoffan. Han hann inte ens gå och lägga sig :) Nu ska jag själv krypa till kojs och hoppas att jag får sova inatt. Natten som var sov jag nästan ingenting... Stackars, stackars mig!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

När jag jobbade med autism fick vi gå till en tjej som jobbade på barnhabb (hon flyttade sen och jobbar nu i karlstad tror jag) Men hon hade iaf massa hjälpmedel det kunde vara allt från "känslobarometer" till dags-scheman. Jag antar att du har samarbete med barn habb.. känns som om jag har läst om det i bloggen? De borde iaf ha något sådant. Jag vet att det kan vara väldigt förvirrande med årstider och särskilt nu när det blir ljusare på morgonen. Nu när jag läser det du skrev en gång till tror jag att jag missförstod.. Jag trodde du ville ha en klocka som visar de olika årstiderna och hur ljust/mörkt det blir vid vilken tid? Hoppas du förstår... det blev rörigt.

Postat av: Anonym

Visst är det härligt med vår! =)
Sommartidsomställningen har fungerat bra för oss också, tack och lov.
Hoppas att ni får tag på en illustrativ klocka, det skulle även jag köpa om det fanns, en lysande idé som är toppen för de flesta småbarnsfamiljer.

Må fint!

2007-03-26 @ 21:52:09
Postat av: johannapannan

det _är_ jobbigt med tidsomställningen, speciellt om man är helfascinerad av upp ohc nedgången.Solens alltså. Förstår inte detta jag..

Hur knyter jag min sjal för att ha Z på ryggen smidigast??? Han är jättekramig men jag okar inte bära och fram vill han bara vara om han ska sova.. Får nog läsa in mig lite. Tips??
kram

2007-03-26 @ 21:54:14
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Anna M

Johannapannan, jag ska komma med en bildserie om hur du knyter på ryggen. enklast gör du det med en mei tai, men jag ska visa knyt med långsjal. Imorrn...

2007-03-26 @ 23:45:33
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Linda

Cassandra har en dygnstavla.
Sigvart heter den.
http://www.falckvital.se/index.php?struct=8&spid=707
Den fungerar jättebra för Cassandra tillsammans med bildschemat som man sätter bredvid lysdioderna som visar tiden.
Kanske nåt sånt funkar för T?
VI har fått den förskriven av hab, och den tillsammans med timstocken har varit en gudagåva:)

2007-03-27 @ 16:48:24
URL: http://npf.blogg.sen
Postat av: Anna M

Åh ni har den alltså? Kan du inte fota den och skicka mig eller publicera den på din blogg?

2007-03-27 @ 17:57:07
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: maritha

Var tog du vägen?? Vänta igår att du skulle komma. Väldigt bra kort på Torsten och ???
Lär mig aldrig..................................

2007-03-27 @ 18:54:18
Postat av: Anna M

Jaha jag väntade att du skulle svara mig på mejlen om det gick eller ej och när det inte kom något svar trodde jag du var ledig eller på kurs... Jag kommer välan imorgon efter att jag varit hos ortopedingenjören.
Och det är Sonja :)

2007-03-27 @ 19:36:51
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Linda

Det kan jag faktiskt. Jag har korten i kameran, måste bara ladda in dem i datorn. Tar säkert några dagar. Men jag lägger upp den på bloggen så snart jag kan.

2007-03-27 @ 22:38:34
URL: http://npf.blogg.sen
Postat av: Eva (med Jonathan)

Hej på dig Tårtmamman! =) Jag brukar ju hålla till lite inne på Allt För Föräldrar- snacket du vet...
Vi har ju träffats irl till och med ;) minns du på cafeét?

Har hittat hit till din blogg nu när jag skulle stänga av o lägga mig *S* (alldeles för sent)...

Jo jag fastnade för det du skrev om färger o Torsten! Det är exakt likadant för min son Jonathan! Han kallar också alla platser för färger! Jag har varit lite faschinerad av det och jag o pappan har försökt att tolka och lärt oss detta nu vilka platser han menar osv. O nu läste jag ju att även din son gör likadant tydligen! :)

Kram på dig!

2007-03-30 @ 00:21:04
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: Eva (med Jonathan)

Kanske skulle skriva att du kanske känner igen mig som "eva12".

2007-03-30 @ 00:23:30
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: Anna M

Klart jag kommer ihåg dig Eva! Våra rum är indelade i den färg som är på väggen - vita rummet är vardagsrummet och blåa rummet är ett lekrum.
Jag har blivit anvand från aff efter den senaste ordväxlingen - som jag för övrigt INTE var inblandad i utan bara passiv läsare i efterhand.

2007-03-30 @ 11:09:21
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback