Ingen melodifestival här

Fast det blir det aldrig. Jag gillar inte musiken och så har jag annat för mig. Har nästan slutat se på teve. Jag som egentligen är teveälskare... Ikväll ska jag stryka gardiner. Har köpt nya gardiner till köket, matplatsen och sovrummet. Och så ska jag ta av gardinerna i vardagsrummet i alla fönster.

image344

Dagen har varit ganska jobbig. Barnen har varit ganska kinkiga och jag med. Gick på en promenad med en kompis mitt på dagen så att Liv & Sonja fick sova ute. Jag hade vunnit på ett konstlotteri som KFUM Basket sålde och jag skulle hämta vinsten. Det fanns många fina tavlot - reproduktioner - men man fick inte välja och mina priser var en burk med fanta skogsbär och en med red bull. Perfekt till Eriks rum.

Hur som helst avslutades kvällen med bus och glada miner. Torsten lekte med Liv och Sonja i vardagsrummet. Han drog dem i lära-gå-vagnen och Liv blev såklart överlycklig. Innan det hade vi tokat oss och hittat på olika knäppa maträtter. Glass med fisk, tycker Torsten är tokigt. Eller larv i bröd. Fast för honom är det jätteknäppt att man kan äta det mesta eftersom han inte förstår var maten kommer ifrån :) När jag sa att jag hade ätit val och potatis höll han på att bryta ihop av skratt. Det var lika knasigt som getingar och makaroner. När sen äntligen Disneydags började la jag Liv & Sonja i sängen med deras flaskor och hör och häpna: BÅDA SOMNADE I SÄNGEN INNAN HALV SJU!!! Jag vet att det kanske bara är en engångsföreteelse, men man kan ju hoppas att Sonja ska kunna somna i sängen framöver. Det var lyckliga och svettiga tjejer som somnade tillsammans i alla fall. Inte kunde man tro att de var relativt nybadade. Men Livs armar ser för hemska ut. Sonja har bitit henne fem, sex gånger och lämnat fula märken. Idag bet hon mig i benet och runt om bettet svullnade det och blev en knallblå ring. Det var straffet för att jag försökte stryka gardiner när de var vakna.


Kommentarer
Postat av: ingrid

va kul med nya gardiner :)
Det har jag länge velat köpa men det får nog vänta ett tag till. Skönt om de kan somna i sängen. Hon kanske är ett bitarbarn din sonja. Våran iza var det o jag hade inte haft nåt bitarbarn innan henne så det var en ny upplevelse.
/ingrid

Postat av: Anna M

Ja, men jag hade inte några gardiner som passade här när vi flyttade in för ett halvår sedan. Förra huset var högt till tak och fönstren var 2,60 höga. Här kan jag hänga upp gardinerna utan att använda pall :)

2007-03-11 @ 07:57:18
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: sissi

Hej Anna! Ja de är roliga de där! men vad fina gardiner du har satt upp! Blir så sugen på att fixa här hemma nu när våren kikar fram ;) Blommorna för komma i första hand dock. Kram

2007-03-11 @ 16:07:31
URL: http://gusan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback